Érkezik az érték alapú célzás Facebookra

Customer-value-812x1024

Egy ideális világban a hirdetéseink csak és kizárólag azokhoz jutnának el, akik biztosan vásárolni fognak tőlünk, egy fillér sem megy el feleslegesen olyanokra, akiket teljesen hidegen hagy a legszebb / legviccesebb / legikább figyelemfelkeltő / legjobb ajánlatot tartalmazó kreatív anyagunk. Ez az utópisztikus állapot továbbra is legfeljebb elméletileg lehetséges, a Facebook új célzási lehetőségeivel azonban egy kicsit közelebb hozza.

Az egyelőre csak tesztpartnerek számára elérhető két eszköz a Lifetime Value (LTV) Custom Audiences illetve a value-based Lookalike Audiences neveken fut. Az LTV egy új mérőszámot vezet be, ami lényegében azt mondja meg meglévő ügyfeleinkről, hogy eddig mennyi pénzt hagytak nálunk. Ez eddig nem tűnik olyan nagy durranásnak, hasonló listát más eszközökkel, és nem feltétlenül a Facebook redszerén belül ugyan, de a legtöbben elő tudunk állítani. Az ilyen listák azonban két dolgot fognak nélkülözni: a kontextust, illetve annak lehetőségét, hogy legjobb vásárlóinkat új ajánlatokkal bombázzuk.

Hogy miért fontos a kontextus? A Facebook nem állítja, hogy pontosan tudja, mitől lesz valaki ideális vásárlónk, az új mérőszámmal azonban azt már látja, hogy a legjobb vásárlók milyen karakterisztikákkal rendelkeznek, mi különbözteti meg őket a szimplán csak jó, vagy épp borzalmas vásárlóktól. Ha pedig ezt már tudja, akkor innen csak egy lépés, hogy hasonló jellemzőkkel rendelkező felhasználókat keressen, és a hirdetési célzás során előnyben részesítse őket, azaz érték alapú hasonmás listákat hozzon létre.

Alapvető, hogy akkor tud jól működni a rendszer, ha valamennyi vásárlót tartalmaz, jókat és rosszakat egyaránt, hiszen abszolút értelemben nincs jobb és rosszabb jellemző, azok milyensége csak az egyes vásárlók összehasonlításakor, illetve más jellemzőkkel kiegészülve derül ki. Ami a költségoldalt illeti, vélhetően drágább lesz az egy főre jutó kampányköltség, mint más célzási lehetőségek esetén, ugyanakkor a várható eredmény is lényegesen magasabb lesz, hiszen elméletben azokat a felhasználókat célozzuk, akik fogékonyak a hirdetéseinkre és költési hajlandóságuk is nagyobb.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s