Mi újság a Facebookon?

Túllendülve az F8-on (Az F8 egy évente megrendezett konferencia, melyet a Facebook szervez fejlesztők számára, itt jelentik be az újdonságokat és az új feature-öket, szolgáltatásokat), múlt csütörtökön egy, a Facebook által szervezett ügynökségi találkozón volt szerencsénk részt venni.


A Brody Studios-ban megrendezett mini-konferencia tulajdonképpen egy nyitás volt a magyar piac (azaz az ügynökségek) felé, nem sok újdonságot hoztak el megmutatni, inkább irányvonalakat mutattak. Hoztak sok szép diát, melyeket legnagyobb sajnálatunkra nem bocsájtottak rendelkezésünkre, de lejegyzeteltem pár adatot, amely fontos lehet (ne feledjük, ezek a Facebook saját felmérései alapján készültek).

Magyarországon 5,3 millió felhasználója van a Facebooknak, 77%-uk mobilról is használja. Ez naponta 3,4 millió mobilos Facebook megnyitást jelent. 2012 és 2015 között 616%-kal nőtt a videók nézettsége mobilon, és átlagosan egy videó megtekintéseinek 45%-a mobilról történik.
Az emberek átlagosan 3 órát nézik a mobiljukat per nap és ez az óraszám folyamatosan növekszik – összesen 30 milliárd pillanatban kaphatjuk el a mobilos felhasználók figyelmét.

Tehát a tanulság az, hogy igenis fontos a mobil elérés, érdemes erre is optimalizálni a kampányokat.

Mit is jelent ez pontosan?

A Facebook videóhirdetéseinek az elszámolási alapja 3 mp-es megtekintés (igen, ez eléggé felháborító), ám a Facebook felméréseiből kiderült, hogy 65%-uk megnézi a következő 7 másodpercet is, azaz 10 mp-ig nézi a videót, 45%-uk jut el a 30 mp-ig. Ehhez még adjuk hozzá azt is, hogy mobilon sokkal gyorsabban pörgetjük a News Feed-et, mint desktopon (2,5 mp desktop, 1,7 mp mobilon), tehát kevesebb időnk is van felhívni magunkra a hirdetés által a figyelmet.

Tehát, ha olyan videót szeretnénk, mely tökéletesen illeszkedik a mobilos felhasználóinkhoz, már a videó első 3, de legalább 10 másodpercében megjelenünk a márkával, vagy ha ez nem lehetséges, akkor beleteszünk a videó elejébe egy figyelemfelhívó dolgot. Ez lehet egy kérdés, egy poén, egy mém, egy meghökkentő furcsaság (a Facebook Policy-t kéretik betartani). És mindezt hang nélkül próbáljuk meg elérni, ugyanis a felhasználók 95%-a hang nélkül nézi a videókat.

Tehát: hang nélkül is értelmes, rövid, az elején megfogó, kifejező és márkát megjelenítő videókkal kell operálnunk.

Új szelek fújnak a kampányok sikerességét meghatározó mérőeszközök terén is, főleg, ha a célunk a márkaismertség vagy az eladás fellendítése. Nem számít már többé, hogy hányan kattintanak, mennyi az oldalunk követőinek a száma, vagy hány engagement érkezik egy posztunkra. Ami számunkra fontos, az a brand lifting, a reach (azaz elérés) és a konverzió.
Megfigyelhető, hogy ezek az adatok (hányan lájkolták a hirdetést, hányan kattintottak) köszönőviszonyban sincsenek az esetleges eladással. 90%-a az embereknek, akik nem kattintanak a látott hirdetésre, megjegyzik a márkát és meg is veszik a terméket/szolgáltatást. Például lehet, hogy a mobilján látja a hirdetést, hazamegy, megnézi a weboldalt az asztali gépén, másnap utazás közben a tabletjén kiválasztja és esetleg a kosárba is teszi, majd bemegy a boltba és ott veszi meg.

A Facebook céljául tűzte ki, hogy SHOPABLE FEED-et hozzanak létre, azaz a feedben megjelenő termékeket ott, azonnal meg lehessen vásárolni úgy, hogy ki sem lépünk a Facebookból, a fizetést, számlázást, szín-és méretválasztást is elintézhessük ezen a platformon. Ezért új hirdetési kreatív is jön (illetve van, ahol már van, pl nálunk már elérhető), pl a Collection. Ez még nem mindenhol elérhető, és egyelőre csak mobilon jelenik meg. Ez a hirdetési forma főleg webshopoknak jó, ugyanis mindenképpen egy termékkatalógus feltöltésére van szükség hozzá. A kreatív nagyon egyszerű, képeket és videókat tehetünk bele.


A termékkatalógus amúgy is egy hasznos dolog, hisz segítségével igazán releváns dinamikus remarketing hirdetéseket indíthatunk, de ahogy a fenti példa is mutatja ezek nem csak remarketingre lesznek jók.
Az ügynökségi találkozó konklúziója pedig kétségkívül az volt, hogy mindig állapítsuk meg először a célunkat és az ahhoz tartozó hirdetési formát használjuk. Ha márkát akarunk építeni, akkor a Brand Awareness-t (brand lifting), vagy a Reach hirdetést, ha boltunk/éttermünk van (vagy hálózatunk), akkor érdemes a Store Visits hirdetési céllal mennünk. Ha webshopunk van, akkor készítsünk termékkatalógust, hisz a katalógus segítségével többféle hirdetési célt is elérhetünk.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s