Hogyan zárjuk ki a Google Adwords Display hirdetéseinkből a mobil appokat?

Ha nem figyelünk, akkor a hirdetési összeg elég nagy részét képes elégetni az Adwords a mobil appokban elhelyezett reklámokkal, ezért ha nem érezzük releváns közönségnek a gyerekeket (igen, a gyerekeket) és ha nem egy játékappot hirdetünk, akkor inkább zárjuk ki ezt a megjelenési formát a kampányunkból.

Miért a gyerekek? Hisz pontosan be lehet állítani a demográfiai targetet! Igen ám, de sokan elfelejtik, hogy a szülők telefonjával gyakran (szinte mindig) a gyermek játszik. Tehát a target lehet a nagyvárosi 30-40-es női célcsoport, de a gyermeke fogja látni a hirdetést, és az esetek többségében le is fogja kattintani, vagy véletlenül, vagy direkt.
Tehát ha futnak Adwords Display hirdetéseink, gyorsan ellenőrizzük le a beállításainkat.

A Google Adwords display hálózata több millió weboldalon, blogon, videón és alkalmazáson futhat, segítségével az internetezők 93%-át elérhetjük. Ám vannak olyan megjelenések, ahol inkább csak a pénzt lapátoljuk ki az ablakon és ezek a mobil alkalmazások és játékok.

Biztosan mindenki találkozott már egy mobilapplikációban hirdetéssel. Én igen és azonkívül, hogy a felület jó részét letakarta a banner, ami némi ingerültségre adott nálam okot, becsukni sem tudtam anélkül, hogy véletlenül ne kattintottam volna a hirdetésre. Pedig nem érdekelt, nem volt számomra releváns, csak el akartam onnan tüntetni. Magyarán szólva elpazaroltak rám egy megjelenést és egy kattintást és még mérges is lettem 🙂

Hogyan ellenőrheted le a kampányodban az elhelyezéseket?

Válaszd ki a Display kampányodat, majd azon belül is a Display Hálózat fülecskét.
Itt a keresőbe egyszerűen írjuk bele, hogy mobil ás máris láthatjuk a szűrt elhelyezéseket.

Hogyan zárhatjuk ki ezeket a megjelenéseket a kampányainkból?

Először is nézzük végig az adatokat, eredményeket, hogy biztosan le kell-e ezeket kapcsolni. Ha csak a CTR-t nézzük ilyenkor, gondoljunk bele, hogy lehet, hogy azért ilyen magas, mert sokan, ahogy én is, ki szerették volna kapcsolni a hirdetést és ehelyett jól rákattintottak. Ezért nézzük meg a konverziókat is, a költség/konverziót, stb.
Ha úgy látjuk, hogy csak elfüstölt pénz, akkor ideje kikapcsolni ezeket az elhelyezéseket!
Ha azt látod, hogy bizonyos app-okban működik a hirdetés és csak néhányat vennél ki, akkor az elhelyezés mellett található zöld gombra nyomva egy lenyíló menüben ki lehet választani a Kizárva opciót.
Ha an-block ki szeretnénk kapcsolni az összes mobil applikációban való megjelenést, akkor azt így érdemes csinálni:

-ugyanezen az oldalon (Display Hálózat – Elhelyezések), ha lejjebb görgetünk, akkor máris elénk tárul a Kampányelhelyezési kizárások opció. Itt a nagy piros +Kizárások gombra kattintva megtaláljuk a Kampány kizárásai-t és oda írjuk be az „adsenseformobileapps.com” oldalt. Ez a kampányban található összes hirdetéscsoportban meg fogja akadályozni a mobil appokban való megjelenését a hirdetéseinknek.

-most már csak annyi dolgunk maradt, hogy a Webhelykategória-opciókban is kizárjuk ezeket. A nyilak mutatják, hogy melyeket szükséges kizárni:

Ezekkel a kizárásokkal biztosan nem fog megjelenni hirdetésünk a mobil applikációkban.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s