Hogyan „kémkedj” a Facebookon a versenytársaid után?

Számos applikáció és weboldal szakosodott arra, hogy minél jobban képben legyünk a konkurenciát illetően, ám ezekért a pár napos trial-t követően fizetni kell.

reconnoiter-60779_1280

A cikkünkben az ingyenes megoldásokat járjuk körül.

Azt mondanunk sem kell, hogy miért fontos tudni, hogy a versenytársak mit csinálnak a saját rajongói oldalukon, hisz ez minket segíthet abban, hogy fejlesszük a kommunikációs stratégiánkat. Ez végül

jobb posztok létrehozásához vezet, ami
jobb eléréshez,
több rajongóhoz juttat hozzá,
amely által többen klikkelnek,
ezáltal pedig több ügyfél/vásárló keres majd meg minket.

Persze ebben az is benne van, hogy mások is fognak kémkedni utánunk.

  1. Facebook Insights

Ha a saját oldalunkon belemegyünk az Insights-ba, az Overview oldalon a rajongói oldalunkra vonatkozó összefoglalók alatt, a Pages to Watch szekcióban a Facebook eleve kilistázza nekünk, hogy mely oldalakat érdemes figyelnünk, lokáció és tevékenységi kör alapján.

Persze ezek közül egy csomó nem releváns, de mi is hozzáadhatunk manuálisan az oldalakhoz további, általunk versenytársnak ítélt oldalakat.

kepkivagas

Itt láthatjuk, hogy az adott rajongói oldalnak hogy alakult az elérése az elmúlt 7 napban, összehasonlíthatjuk a miénkkel és egy helyen tudva ezeket, bármikor rájuk nézhetünk, hogyha nagy elérést látunk, hogy milyen posztokkal operáltak az elmúlt napokban.

  1. Adespresso

Ez az oldal eredetileg egy Facebook hirdetések készítését leegyszerűsítő programot/applikációt kínál, de van egy olyan része, ahol inspirálódhatunk a mások által készített hirdetésekből.

Lehet szűrni elhelyezésre (Newsfeed desktop és mobil, Right Column) , iparágakra, hirdetési formákra (pl Page Like, poszthirdetés, eseményhirdetés, stb.) és pár sajátos tulajdonságra (video típusú hirdetések, carousel, stb.)

kepkivagas1

 

+1. Facebook Interest List

A Facebook Interest List segítségével be lehet úgy állítani a saját Newsfeed-ünket, hogy csak azokat a bizonyos tartalmakat és embereket láthassuk, akik valóban érdekelnek minket. Tehát ha listába rendezzük a versenytársakat, könnyedén rajtuk tarthatjuk a szemünket, kevés erőfeszítéssel is.

Egy Graph Search-öt kell indítani, például egy ilyen összeállításban: Pages liked by people who liked [a saját oldalunk] és [Versenytárs oldala]. Ha megvan az eredmény, akkor fel kell keresni az alábbi oldalt: https://www.facebook.com/addlist és egy új listához hozzáadni ezeket az oldalakat, továbbá beállítani, hogy csak mi lássuk a listát (tehát ne legyen nyilvános). Ezután valós időben láthatjuk, hogy melyek azok a tartalmak, melyek sikeresek a versenytársaknál.
Ez a listakészítés Magyarországon még nem jelent meg, de hamarosan itt is bevezetésre kerül.

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s