Élet a Vine után

Már több bejegyzésünkben is tárgyaltuk a Vine lekapcsolását, ami felettébb sajnálatos hír, hisz a Twitter applikációja úttörője volt a mobil videós tartalom felfuttatásának. Ám jöttek a trónkövetelők, méghozzá olyan nagy alkalmazások formájában, mint a Snapchat, Insta, vagy a Facebook. Nem csoda, mert a videós tartalmak hatékony marketing eszközzé nőtték ki magukat és ebből mindenki profitálni szeretne.

1b5a793c3c8a7bd6a0558c265ee91f48af3987328720361c272e2027454bb926

A kérdés az, hogy vajon elvész-e a tartalom a Vine-ról és mi az az alternatív videós platform, amelyet használhatunk helyette.
Íme néhány tipp, hogy hogyan élhetjük életünket a Vine után:


1. Lekapcsolták a Vine-t, de te NE ESS PÁNIKBA!

Ha a céged jelentős összegeket invesztált a Vine-ba, mint hatékony marketing eszközbe, ne aggódj, nem veszett el minden! El tudod érni a Vine-os tartalmakat még és új lehetőségek után tudsz nézni.

2. Töltsd le és használd fel újra a Vine-os videóidat!

Komoly kreativitás kell ahhoz, hogy 6 másodpercbe sűrítsük azt, amit át akarunk adni a közönségnek, ne hagyjuk veszni őket!
Most még elérhető a platform, de ez nem lesz így örökre, mielőbb lépni kell és lementeni azokat egy tároló eszközre.
De (és ez a legjobb) átmenthetjük az egyes tartalmakat gif-be! A GIPHY létrehozott egy külön eszközt erre, ami lehetővé teszi, hogy egy gombnyomásra átkonvertálhassuk az összes Vine videónkat gif-é, és elmenthessük a GIPHY fiókunkba.
Ez nem csak a tárolás szempontjából szuper, hanem egyből megadja a lehetőséget arra, hogy megoszthassuk minden olyan platformon, ami engedélyezi a gif-eket (pl Facebook). Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy ne vesszen el a tartalom, hanem még újra is felhasználhatjuk úgy, hogy közben nem esett ki több hét a platformváltás miatt.

vine-giphy-768x478
3. Vegyük górcső alá az alternatívákat a videós tartalmaink megosztására

Lassan a videós megjelenések lesznek a leghatékonyabb és legkedveltebb részei marketing arzenálunknak, mivel az emberek alapvetően vizuális beállítottságúak, sokkal jobban megmarad bennük a márka, figyelmüket könnyebben magunkra vonhatjuk egy videós tartalom segítségével, mint egy sima állóképpel.
Ha valaki használta erre a Vine-t akkor biztosan képben van a további lehetőségekkel, de lássuk a listát:
– Facebook: A nemrégiben bevezetett Facebook Live lehetővé teszi élő videók streamelését valós időben, de később is megtekinthetőek. No meg természetesen fel is tölthetjük a videóinkat, natív tartalomként is.
– Instagram: Csakúgy, mint a Facebookon, az Instán is lehet natív módon videót közvetlenül felvenni de régebbi tartalmat is feltölthetünk a mobilunkról. Ám ezen a platformon ügyelnünk kell arra, hogy 3 és 60 mp közé essen a videó hossza.
Amit szerettünk a Vine-ban, az a loopolás lehetősége volt, ám az Insta Boomerang nevű appja szóba jöhet, mint lehetséges alternatíva. Úgy működik, hogy csinál 10 fotót, azokat összefűzi, felgyorsítja, majd beloopolja előre-hátra.

vine-boomerang-for-instagram-768x643
– Snapchat: Azt hihettük a Snapchatről, hogy csak egy „one hit wonder” lesz, de bebizonyította, hogy nem csak egy hirtelen felkapott és ugyanolyan gyorsan a süllyesztőbe is került trend. Nyers és magával ragadó vizuális tartalmakat prezentáló platformban igenis van benne kraft mind B2C és mind B2B vonalon. Legújabb fejlesztésével, a Snapchat Stories-zal, pedig növelte a hozzáférhetőségét és erejét ebben a szférában.
– Youtube: annak ellenére, hogy már rengeteg olyan közösségi oldal létezik, ahova videót is feltölthetünk, még mindig a Youtube a number one a videós oldalakat tekintve. Könnyű megoszthatóságuk, beágyazhatóságuk weboldalakba, illetve blogokba, teszik a Youtube videókat olyan népszerűvé ezen a fronton. A márkánk oldalát pedig saját igényeinkre szabhatjuk, brandelhetjük, logókkal, linkekkel, információkkal.
– Twitter: Ahogyan a Facebook és az Insta, úgy a Twitter is lehetővé teszi, hogy videót forgassunk vagy feltöltsünk mobilról. Meg is szerkeszthetjük, mielőtt kikerül.
Úgy válasszuk ki a Vine utódját, hogy tudod, hogy a célközönséged melyik platformon van jelen inkább, akár többet is kipróbálhatsz, mielőtt döntenél.
4. Fókuszáljunk továbbra is a márkaépítésre!

Mielőtt pánikszerűen nekikezdenénk az új platform belakásának, tegyük fel magunknak pár kérdést:
– Hogyan fogja ez a platform segíteni a márkánk ismertségének a növelését és az eladási számainkat?
– Hogyan hat majd az új platformra szánt összeg a többi média csatornába invesztált budgetre?
– Mennyire kell egyedivé tenni a tartalmat a választott platformra és ez mennyi időt és pénzt vesz igénybe?
– Nem csak azért választjuk-e az új platformot, mert félünk, hogy lemaradunk az új trendekről?

5. Maradjunk rugalmasak!

Ha valamiben egyetértenek a marketing szakemberek manapság, az az, hogy az új média platformok gyorsan jönnek-mennek. Tehát az energiáinkat (és pénzünket) fel kell osztani a már bejáratott és az új, feltörekvő platformok között, hogy mindig up-to-date-ek maradhassunk és ezáltal finomítsuk a marketing arzenálunkat.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s