Nem való mindenkinek a LinkedIn

li-people-1

„Drága és nem működik.” Általában ez a két érv minden olyan beszélgetésben elhangzik, ami a LinkedIn hirdetések hatékonyságáról szól. Tény, hogy a legtöbb online hirdetési kampány egyik legdurvábban mellőzött platformjáról van szó, ám ez nem feltétlenül a hatékonyságának vagy épp drágaságának a kritikája.

A fenti kritikákkal élők jó eséllyel egész egyszerűen nem a LinkedIn-re való hirdetéssel próbálkoztak, a felhasználó közösség sajátosságaiból adódóan egész egyszerűen nem minden szolgáltatás, illetve termék alkalmas arra, hogy ezen a platformon hirdessük. A LinkedIn egyfelől B2B platform, másfelől pedig az álláskeresők/kínálók mekkája, ha ezt szem előtt tartjuk, akkor nem lőhetünk nagyon mellé, de ebben az esetben sem árt pontosítani a képet.

Hiába jellemzően üzleti célú felhasználókból áll a törzsközönség, ez korántsem jelenti azt, hogy bármely B2B szolgáltatás megállja itt a helyét. Valójában csak a legnagyobbak körében érdemes elgondolkozni azon, hogy az adott szolgáltatásra itt találjunk vevőt hirdetések segítségével. A LinkedIn hirdetések relatíve nagy költsége miatt azok a valóban nagy értékű termékek tudnak jól teljesíteni, melyek klasszikus csatornákon csak nehezen találják meg célcsoportjaikat, azaz a vállalati vezetőket és középvezetőket. Természetesen a direkt konverziót sem érdemes itt feszegetni, de az értékesítésben afféle hitelesítő megoldásként, az érdeklődés felkeltésében mindenképpen érdemes lehet használni, hiszen itt valóban a megfelelő emberek a megfelelő attitűddel találkoznak a hirdetéssel. Facebookra, Twitterre jellemzően kikapcsolódni járunk, megfordítva az analógiát a LindkedIn-t sem keresik fel túlságosan sokan szórakozás céljából.

Ugyanezen a vonalon elindulva a munkaerőtoborzás egyik legjobb terepe is ez a platform. Lehet nem látják annyian a hirdetést ugyanannyi idő alatt, mint egy Facebook csoportban, de a LinkedIn látogató általában nyitott a karrierváltás lehetősége iránt, ráadásul a jelentkezőkre is lényegesen nagyobb és megbízhatóbb rálátást kínál a platform, mint azt egy egyszerű beküldött CV nyújtani képes. Ugyanígy kevés közösségi platform képes ilyen specifikusan tudásra, képességekre szűrni illetve célozni, ha tehát nem lövünk mellé, és a pozíció is megfelelően kívánatos, termékeny talajra hullhat a hirdetésünk. Ugyancsak jó eséllyel boldogulhatnak ezen a platformon a különféle képzési programok hirdetései, ebben a szférában ugyanis jellemzően olyanok találhatók, akik erősen elkötelezettek önmaguk fejlesztésére, továbbképzésére, az érdeklődő közeg tehát eleve adott.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s