Utolsó figyelmeztetés az ünnepi szezon előtt!

tips-for-avoiding-the-last-minute-christmas-rush

Az ünnepi szezon már a küszöbön áll, a rutinos kereskedőknél csőre töltve várja az előre megtervezett közösségi kampány, hogy végre aktiválják. A többieknek mindenképp ez az utolsó figyelmeztetés arra, hogy elkészítsék az év legnagyobb forgalmat generáló negyedévének kampányait, összeszedtünk számukra pár tippet, ami talán segíthet.

Ez a legjobb időszak a konverziós folyamat optimalizálására

Akár webshopról, akár bármilyen más kereskedelmi egységről van szó, a hirdetések lényegesen nagyobb forgalmat fognak generálni most, mint bármikor máskor az év folyamán. A nagy hajtásban nem szabad elfeledkezni arról, hogy ez páratlan alkalom az egyes kampányok, kampányeszközök, online felületek tesztelésére, és ahol szükséges, módosítására. A nagy forgalom felbecsülhetetlen értékű, reprezentatív statisztikákat, adatokat eredményez. Sőt, ha idejében kezdjük el ezt a folyamatot, akkor a tanulságokat nem csak jövőre, de akár már idén is hasznosítani tudjuk.

A Facebook az egyik legjobb tesztkörnyezet

A Facebook az egyik legkonzisztensebb, legkiszámíthatóbb közösségi platform, legalábbis a hirdetői szempontból. Mivel „mindenki” megtalálható rajta, gyorsan és egyszerűen lemérhetjük, kik és hogyan reagálnak az adott hirdetésre, ajánlatra, arculati változásokra. Ezeket a tapasztalatokat a későbbiekben más  platformokra is kiterjeszthetjük – figyelembe véve azok sajátosságait persze – megtartva és alkalmazva a legsikeresebb elemeket.

Figyeljünk a kiemelt dátumokra

Lassan hozzánk is átszivárognak azok a kiemelt alkalmak, amikor jellemzően megrohanják az emberek az online vagy offline kereskedelmi egységeket, habár az itteni Black Friday még messze nem az mint az USA-ban. Ezzel együtt, aki pár év kereskedelmi tapasztalat birtokában van, az pontosan tudja melyek azok az időszakok, mikor csúcsra jár a vásárlási hajlandóság, és mik azok a napok, amikor már teljesen felesleges szórni a hirdetési keretet.

Keressük az egyedi megoldásokat

Az egyszerű hirdetés már gyakran kevés, hogy kitűnjünk az ilyentájt csúcsra járó reklámzajból. Egyéniséget kell adni a kampánynak, jelentsen ez speciális hirdetési formákat, bevált eszközök újszerű alkalmazását, jól megfogalmazott üzenetet, remek történetmesélést, a lényeg hogy ne a versenytársakat másoljuk, hacsak nem tudunk az övéknél lényegesen jobb megvalósítást nyújtani.

Mindenki imádja a kedvezményeket

Tetszik vagy nem tetszik, amíg akár egyetlen versenytárs is rendre az időszakos akciók fegyveréhez nyúl, addig nem nagyon van választásunk, legalábbis ha a ringben akarunk maradni. Próbáljunk elvonatkoztatni az árérzékeny vásárlóval szembeni lenéző sznobizmustól, a kereskedő is elsősorban ármotivált készletei feltöltésekor, de ahogy ő sem csak ezek alapján dönt, úgy a vásárlónak sem ez az egyetlen tényező. Éppen ezért a kedvezményes vásárló nem szükségszerűen ugyanaz, mint a rossz. Tekintsük ezt egy lehetőségnek arra, hogy becsalogassuk a fogyasztót egy vásárlás erejéig, és meg tudjuk neki mutatni, hogy még mennyi minden erényünk van. Ha jól csináljuk, vissza fog jönni, akár kedvezmény nélkül is.

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s