Mennyi az annyi? – Mérési hibára derült fény a Facebook rendszerében

A Facebook nemrég egy update formájában bejelentette, hogy mérési hibát fedeztek fel a videó megtekintési metrikákban. Mivel az eltérés akár 80%-os is lehet, a bejelentéssel hirdetők ezreit haragította magára a tech óriás.

Az aprónak tűnő, mégis jelentős hiba a videók átlagos megtekintési hosszának számításában történt. Ennek az értéknek kellett volna megmutatnia azt, hogy egy felhasználó átlagosan hány másodpercet tölt el a videó megtekintésével. Ennek helyes kiszámítása a következőképpen nézett volna ki: videó megtekintéssel töltött összes idő/videót lejátszó felhasználók száma. Az utóbbi helyett azonban az algoritmus a videómegtekintések számát használta osztóként, ez pedig kizárólag a 3 másodpercnél többet megtekintő felhasználókat foglalja magába. Szakértői oldalak szerint így átlagosan 60-70%-os eltéréssel lehet számolni, de helyenként akár a 80%-os különbség sincsen kizárva.

A bejelentés természetesen számos hirdetőt késztetett arra, hogy újragondolja a Facebook videóhirdetésekbe invesztált összeget, ami teljesen érthető, hiszen a módosított statisztikákat alapul véve már korántsem biztos, hogy a leghatékonyabban került elosztásra a médiavásárlási keret az eszközök között. A Facebook természetesen azonnal javította a hibát és biztosította a hirdetőket arról, hogy kiemelt prioritással kezelik a pontos mérési rendszerek kialakítását, ezáltal pedig az elszámolhatóság biztosítását. Külön érdekesség a történetben, hogy a bejelentés előtt egy nappal született egy stratégiai megállapodás a Facebook és egy külső partner között, új mérési megoldások bevezetését illetően.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s