Közösségi újdonságok

social-android-apps

Izgalmasan alakul a tavasz a közösségi médiumok világában, az Intagram, a Snapchat és a Pinterest háza táján is érdekes változásokat, új funkciókat, bejelentéseket, sejtéseket hozott a március. Nézzük, mik is ezek pontosan!

Helló Instagram videó!

A hirdetők számára egy ideje már elérhető volt ez a formátum is az Instagramon, azonban a 15 másodperces terjedelmi limit alaposan feladta a leckét a kreatív munkatársaknak. Két jó hírünk is van ezzel kapcsolatban: a 15 másodperces limit négyszeresére bővült, és immár nem csak hirdetési célokra használható videó, bármelyik mezei felhasználó posztolhat ilyen tartalmat. Ráadásul ahogy a képek esetében, úgy a videók készítésénél sem kell feltétlenül az alkalmazást használni, sőt akár több rövidebb videót összevágva is elkészíthetjük az egyperces „remekművünket”. Az új funkció fokozatosan kerül bevezetésre az elkövetkezendő hónapokban, így előfordulhat, hogy még hiába keressük az alkalmazáson belül.

Új pin típussal kísérletezik a Pinterest

Új funkciót tesztel nyilvánosan a Pinterest, az egyelőre csak a weboldalra látogatók, illetve az amerikai, brit, francia és német Android felhasználók által látható „how to”, azaz lépésről-lépésre jellegű, oktató tartalmak formájában. Ezek a how-to pinek megjelenésükben nem különböznek sokban a hagyományos pinektől, azokhoz képest mindössze néhány thumbnaillel egészülnek ki, melyekre nyomva a teljes tartalmat átpörgetheti a felhasználó. Hasonlóan más „Rich” azaz extra  tartalmat hordozó pinekhez, a how to pinek is jobb helyezésekkel számolhatnak a találati listákon, a hirdetői kapacitások tekintetében azonban komoly korlátozásokra lehet számítani, bár erről sok konkrétumot nem árultak még el az illetékesek.

Változások előtt a Snapchat?

2015. októbere óta először frissítette felhasználási feltételeit és adatkezelési szabályzatát a Snapchat. Nem ritkaság ez a jelenség hasonló szolgáltatások terén, jellemzően azonban új funkcionalitásoknak szoktak megágyazni ezek a változások. Hivatalos forrásokból még semmilyen megerősítés nem érkezett, azonban több szakmai portál már most azon spekulál, hogy milyen újdonságokra lehet számítani. A marketingland.com összevetette a korábbi és az új verziót, és ebből igyekezett levonni a következtetéseket. Ezek természetesen csak találgatások, de az azért világosan látszik, hogy elsősorban az alkalmazás hirdetési potenciáljának növelését, a precízebb adatgyűjtést, illetve akár még az e-kereskedelemben való térnyerést is szolgálhatják.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s