Beszéljük a méretekről!

Azaz milyen hatással bír az Instagram-on a fotók formátuma a márkánkra?

Miután évekig csak négyzet formátumban tudtunk az Instára képet kitenni, ám ezt tavaly nyáron megváltoztatták. Végre elérhetővé vált számunkra, hogy fekvő vagy álló (portré) fotókat is posztolhatunk!

wersm-instagram-657x360

De milyen hatással lehet ez a márkánkra? Hogy tudjuk ezt a javunkra fordítani? Ebben a cikkben 3 olyan lehetséges módot mutatunk meg, amelyekkel jobb eredményeket érhetünk el.

  1. Facebook hirdetések

Amikor az Instagram bejelentette, hogy ezentúl nem csak négyzet alakú képet lehet kitenni, ami valljuk be meglepő volt, hisz eddig az Instagram brand erről volt ismeretes, hamar rájöttünk, hogy mindezt miért csinálta. A Facebook hirdetések miatt!

Amikor a Facebook Hirdetéskezelőjét megnyitjuk, hogy hirdetést hozzunk létre, hamar szembetűnik, hogy hirdetésünkben az Asztali hírfolyam, Mobileszköz-hírfolyam és a Jobb oldali oszlop elhelyezések mellett, az Instagramra is kitehetjük ugyanazt a kreatívot, ugyanazokkal a beállításokkal.

FB_insta_blog1

Viszont vigyázzunk ezzel az opcióval, mert amelyik kreatív jó a Facebookra, az nem biztos, hogy jó az Instagramra is. Nem technikailag, hanem egyszerűen csak nem biztos, hogy a hangulata, mondanivalója illik oda. Az Instás hirdetésekről bővebben itt olvashatsz: https://digitalguideblog.wordpress.com/2015/12/08/utmutato-az-instagram-hirdetesekhez/

Tipp: Ha az Instán is szeretnénk hirdetni, tartsuk szem előtt a felhasználóinak az elvárásait: figyeljünk arra, hogy Instagramos stílusban és minőségben alkossuk meg a hirdetéseket.

  1. Videó

Habár a négyzet alakú videó nagyon jól néz ki, annál nehezebb előállítani. Igen, lehet közvetlenül az Instán keresztül videót csinálni, de ha szerkeszteni szeretnénk vagy máshova is feltölteni, akkor a szokásos fekvő formátumot kell alkalmaznunk.

A videók hagyományosan fektetett téglalap formátumúak, gondoljunk csak a TV-re vagy a mozivászonra. A négyzet formátumú videók készítése az Instára mindig is kihívást jelentett a hirdetőknek, akik eredetileg a Youtube-ra vagy a TV képernyőre készítették el a reklám spotjaikat.

Habár a képarány hasonló a 16:9-es standard videóéhoz, így is muszáj vágni a kép szélességéből és ami még fontosabb, maximum 15 másodperces lehet.

Jobban megéri, ha ebben a 15 másodpercben a hosszabb videóinkat promótáljuk egy külön az Instára összevágott klippel vagy trailerrel.

Tipp: Ha a videónk feliratos, mindig figyeljünk arra, hogy a szöveg tartsa az Instagramos képarányt, nehogy levágódjon a feliratunk eleje és vége.

  1. Még több helyünk lett arra, hogy elmeséljünk egy sztorit a fotóinkkal

A négyzetes formátum eléggé korlátozza a lehetőségeket. Pl egy négyzetes csoportképen szinte biztos, hogy valaki lemarad a képről.

A szélesebb formátum több teret ad nekünk, melyben az előtér és a háttér is több figyelmet kaphat, tovább a szokásos jobb és bal oldal kommunikációt is megjeleníthetjük.

Vegyük szemügyre az alábbi képet:

629856_cr

Majd nézzük meg ugyanezt a képet fekvő formátumban, nem négyzetre vágva:

629856

Egyből feltűnik a képen egy további szereplő, kibontakozik egy sztori, a fotóba dinamika kerül.

Instagram fotók méretváltozásai:

Képarányok (még így is eltérnek egy kicsit a standardtól)

Fekvő: 1,91:1
Álló: 4:5

Mindez számokban:

1080 x 608 px fekvő formátum
864 x 1080 px álló formátum

Ha nem vagyunk biztosak magunkban, használjunk pixel-képarány kalkulátort.

Megjegyzés: Habár a képek és a videók a falon teljes méretükben (arányukban) szerepelnek, de a keresési eredmények között és a saját profilunkon ugyanúgy négyzetre vágva láthatjuk azokat.

Konklúzió:

Az új fotóméretek az Instagramon sok új lehetőséget nyitnak a hirdetők számára, hogy még szebb és még érdekesebb sztorikat tudjanak elmesélni a hirdetésükben. Bár úgy tűnik sokan megragadtak még a négyzetes formátumban, de már nem kell sok idő ahhoz, hogy megszokjuk az új képarányokat és beinduljon a hirdetők fantáziája!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s