Kulcsszókutatási tippek

A keresőoptimalizálás egyik alapja, hogy jól válasszuk ki kulcsszavainkat. A keresőmotorok a megadott kulcsszavaink alapján döntik majd el, hogy weboldalunk mely keresések találatai között kerülnek megjelenítésre. Sok tényezőt figyelembe kell vennünk: mint keresési mennyiséget, azaz a jelenlegi versenyt, illetve a relevanciát, vagyis azt, hogy a kulcsszavak mennyire illeszkednek a weboldalunk tartalmához. Ha bizonyos kulcsszavakban nagy a verseny, akkor nem szerencsés azokra optimalizálni az oldalt, ha olyan nagy a konkurencia, hogy belátható időn beül nem lesz esély jó eredményre. Utolsó sorban pedig ne az vezérelje gondolatainkat, hogy mi magunk hogyan keresnénk! Próbáljuk megtalálni a célcsoportunk által használt összes keresési kifejezést! Ehhez a kulcsszókutatáshoz szedtünk össze pár hasznos tippet.

Hogyan találjuk meg kulcsszavainkat?

  1. Ötletek a konkurenciától.

Ha már túl vagyunk a brainstormingon, van egy hosszabb listánk Excelben a keresőszavakról, akkor itt az ideje felkutatni a konkurens oldalakat és megnézni, ők milyen kifejezéseket használnak.

  1. Ne használjunk túl általános kulcsszavakat!

Ha például kiadó raktárhelyiségeink vannak Budapesten és a kis raktáraink a legnépszerűbbek, akkor érdemes a „kis raktár Budapest” kifejezést felvenni a kulcsszavainkhoz. A „kiadó raktár” kifejezését, vagy egyszerűen csak „raktár”túl általános lenne, nem szűkíti le eléggé a tevékenységet.

  1. Nézzük át keresési kampányaink kulcsszavait és a célcsoportunk által használt keresési kifejezéseket!

Ha már futott Google keresési kampányunk, akkor ott könnyedén ellenőrizhetjük, hogy a megadott kulcsszavakon belül mely kulcsszavakra jelentek meg hirdetéseink a legtöbbször.

Itt találunk még egy hasznos lehetőséget, amelynek használatát nem szabad kihagynunk: a keresési kampányainkban megtudhatjuk, hogy a célcsoportunk milyen keresési kifejezéseket használt. A hirdetéscsoporton belül megtaláljuk a kulcsszavak között azokat a keresési kifejezéseket, amire legalább egyszer megjelent a hirdetésünk.

seo0209

  1. Ha nem volt még keresési kampányunk, akkor használjuk a Google AdWords Kulcsszótervezőjét!

Létre kell hoznunk egy AdWords fiókot, be kell jelentkeznünk és erre a linkre kattintva eljutunk a Kulcsszótervezőhöz. Itt többféle módon kereshetünk: webhely és kategória alapján, illetve a már korábban említett keresési mennyiségekkel és trendekkel kapcsolatos adatokat is lekérhetjük.

seo 02 09 v2

A kulcsszótervezés végén az eredeti Excel táblánkban a felsorolt kulcsszavaknál érdemes jelölni, hogy az adott kulcsszóra milyen magas a verseny. Ez alapján érdemes kiválasztani a végén 5-10 kulcsszót. Tartsuk szem előtt, hogy azokat válasszuk ki, amikre van megfelelő mértékű kereslet, de nincs túl nagy konkurencia.

Advertisements
This bejegyzés was posted in SEO. Bookmark the permalink.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s