A top 6 idegesítő hirdetéstípus, amit a Google blokkolt 2015-ben

A rutinos hirdetők pontosan tudják, hogy nem minden esetben könnyű megfelelni a Google előírásoknak a hirdetéseinket illetően. A formátumra és megfogalmazásra irányuló elvek mellett azonban a hirdetéseink tartalmára is komoly követelmények vonatkoznak. A Google 2015-ben összesen több, mint 780 millió hirdetést tiltott le, aminek az áttekintése nagyjából 25 évet venne igénybe egy átlagos felhasználó életéből. Külön érdekesség, hogy ez a szám 49%-al növekedett a 2014-es adatokhoz képest, azaz vagy az előírások és az ellenőrzés lett szigorúbb, vagy több lett a kéretlen tartalommal próbálkozó hirdetők száma. Az alábbiakban összeszedtük a tavaly letiltott top 8 hirdetéstípust tartalom szerint szegmentálva.

1. Hamisítók

A Google tavaly több, mint 10 000 oldalt és 18 000 hirdetési fiókot tiltott le, amik hamisítvány termékek (főleg divatcikkek) értékesítésével foglalkozott. A kínai hamisítványokkal foglalkozó cégek egy emberként sikítanak fel a statisztika hallatán, azonban ez nem hinnénk, hogy meggátolja őket abban, hogy a bezárás utáni napon új céggel és hirdetési fiókkal árulják tovább ugyanazokat az árucikkeket.

2. Gyógyszeripar

A gyógyszeres hirdetésekre vonatkozó szigorú előírásokat figyelembe véve nem meglepő, hogy tavaly több, mint 12,5 millió hirdetés lett elutasítva ebben a kategóriában. A leggyakoribbak az olyan szerekre vonatkoztak, amelyek azt állították magukról, hogy ugyanolyan hatékonyak, mint a vényköteles gyógyszerek.

3. Súlycsökkentő szerekkel kapcsolatos átverések

2015-ben nagyjából 30 000 olyan oldal lett felfüggesztve, ami fals módon azt állította magáról, hogy különböző trükkökkel és gyógyszerekkel diéta és mozgás nélkül érhetnek el drasztikus súlycsökkentést a felhasználók.

4. Adathalászat

Közel 7000 olyan weboldal került tiltólistára, amelyeken különböző módszerekkel és átverésekkel próbáltak meg releváns adatokat kicsalogatni a felhasználóktól.

5. Kéretlen szoftverek

Több, mint 10 000 olyan weboldalt került fekete listára, ami kéretlen szoftvereket próbált telepíteni a felhasználók gépére. A leggyakoribb ilyen szoftverek általában a számítógépet lassítják, vagy olyan kellemetlen mellékhatásokkal járnak, hogy lecserélik a kezdőképernyőt vagy az alap keresőmotort.

6. Kattintás csalogató hirdetések

Több, mint 17 millió olyan hirdetés került tiltásra, amik kattintást próbáltak kicsalogatni a felhasználótól olyan trükkökkel, mint például egy rendszerüzenetnek álcázott banner.

 

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s