Hogyan fokozzuk a felhasználói elköteleződést

iStock_000000793925Small

A válasz igazából egyszerűbb, mint gondolnánk, hiszen vagy eltalálja az üzenetünk / termékünk a reménybeli fogyasztót, vagy nem. Célszerű inkább arra figyelmet szentelni, hogy ha előbbi eset teljesül, akkor hogyan ne bénázzuk el.

Általában hogyan mérjük a digitális marketing sikerét? Konverzióval, azaz megvalósult-e az a cél, amit az adott digitális kampánynak kitűztünk. Ez lehet vásárlás, hírlevél feliratkozás, oldalra történő átkattintás. Minél jobb ez a konverziós arány, annál jobban tettük a dolgunkat. A sikeres konverzióhoz azonban valamiféle kapcsolatot kell kiépíteni a fogyasztóval, és ez lényegében a felhasználói elkötelezettség / user engagement. Az alábbiakban nem fogunk semmi újat mondani, ugyanakkor tapasztalataink szerint továbbra is rengetegen elfeledkeznek ennek a területnek a megfelelő kezeléséről, így nem árt újra és újra átvenni az alapokat.

Ha nagyon röviden akarnánk fogalmazni, akkor úgy is mondhatnánk, ne verjük át célszemélyt, és nem lehet komolyabb probléma. Ennél valamivel árnyaltabb a helyzet, hiszen ennek egy egyértelmű, lineáris és zavartalan felhasználói élménnyel is párosulnia kell, illetve a kínált portékának valóban fel kell keltenie a felhasználó érdeklődését. PPC kampányok esetében például nagyon fontos összehangolni a felületeinket. Ha a felhasználó a hirdetésre kattintva egy olyan felületre jut, ahol nem a hirdetésen talált információkkal találkozik, hanem azokat még tovább kell keresgélnie, akkor már el is követtük az első szarvashibát. Érdemes kampányonként, de akár kampányon belül célcsoportonként külön-külön landing oldalakat készíteni, hiszen emlékezzünk, az ügyfélélménynek zavartalannak kell maradnia.

Ha eddig megvagyunk, akkor azért a hirdetés üzeneteinek másolása helyett inkább azok kifejtésére, hangsúlyozására fordítsunk még kellő figyelmet. Egy Google vagy Facebook hirdetés már egész sok információ átadására elegendő lehet, de a puszta ismételgetésnél azért többre van szükség. Legyen a landing oldal tartalma valóban érdekes és hasznos, szolgáljon érdemi információval, ne pusztán ismételgetéssel érjük el a célt. “Content is king” szól az unalomig, sőt már agyvérzésig ismételgetett frázis. Ne ijedjünk meg ettől, itt is érvényes ugyan, de nem kell Pulitzer-díjas tartalmakat gyártanunk, csak olyat, ami mind a kínált termék, mind a fogyasztó ízlése és igényei szempontjából releváns.

Persze előfordulhat, hogy nem történik azonnali konverzió, pedig elvileg mindent jól csináltunk. Sőt, ha az adott fogyasztó először találkozik a márkával akkor szinte biztos hogy nem történik konverzió, ehhez ugyanis előbb minimális bizalom kiépülése szükséges. Semmi gond, épp erre való a retargeting, hiszen pont azokat a felhasználókat célozhatjuk meg vele, akik már jártak az oldalon, egyfajta finom emlékeztetőként.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s