Leadgenerálás a Facebook új keresőmotorjával

Egy vállalkozás sikerének legmeghatározóbb alapkövének eddig a lokalizálást tekintették, ám ezek helyét átvette a célzás.
Az oldalak adminjainak nagy örömére a Facebook új keresőmotorja kikövezte a még több leadhez vezető utat, ezzel erősítve az üzleti marketingterveket.

facebook-searchOktóberben a Facebook felcímkézte mind a két trillió bejegyzését, ezzel kereshetővé téve azokat.
Nem elírás…két trillió bejegyzést.
2014 végéig a Facebook keresőjét csupán ismerőseink felkutatására használhattuk. Aztán a Facebook új algoritmust épített ki, mely lehetővé tette, hogy az ismerőseink és közvetlen környezetük által írt bejegyzésekre is rákeressünk.

Hogyan lesz ez hasznos az üzleti oldalaknak?

Az új, univerzális kereső funkció bevezetése sok marketinges álmát váltja valóra. A Small Business Trends egyik cikke szerint 2015 júniusában 968 millió ember használta a Facebookot, és keresett rá kulcsszavakra 1.5 milliárd alkalommal naponta. A változásoknak köszönhetően ez a szám jelentősen növekedni fog a jövőben.
A cégek kideríthetik, hogy egyes szolgáltatások vagy termékek hány embert érdekelnek, és hogy pontosan kik is ezek. Ez segíthet a vállalkozásoknak eldönteni, hogy milyen termékeket és szolgáltatásokat kínáljon, mely tényezők emelhetik a sikeres piaci jelenlét esélyét ezen termékekkel vagy szolgáltatásokkal, és hogy milyen demográfiai csoportot célozzon meg velük.

Könnyebbé válik kideríteni, hogy kiket érdekelnek különösen egy cég termékei és szolgáltatásai. 2015 októbere előtt, ha egy cég bejelentette, hogy új termékkel áll elő, akkor ezt csak az ismerősei láthatták. Most már minden, hasonló termékekre vagy szolgáltatásokra irányuló keresés elvezethet a cég bejelentéséhez.
“Saját körünkből kilépve láthatjuk azt, amit mások mondanak -és jelenhetünk meg valós idejű keresési eredményekben- mivel az emberek akkor is kommentálják a termékünket vagy szolgáltatásunkat, ha nem tagjai a körünknek”, írja a Small Business Trends. “Ez nagyobb betekintést enged az üzleti szférának abba, amiről az egész internet beszél. Ezentúl nem kell átgörgetni a haszontalan részeket.”

Search.0

Más szóval a Facebook kereső ezentúl segíthet a cégeknek megtalálni a legvalószínűbb vásárlóikat, és megcélozni őket. Ez kitűnő lehetőség, hogy a Facebook segítségével időt és pénzt spóroljanak meg. Ahelyett, hogy nyomtatott vagy sugárzott hirdetésekért fizetnének, melyek főleg a termékük és szolgáltatásaik iránt egyáltalán nem érdeklődő idegenekhez jutnak el, a cég fektethet időt és pénzt a közösségi médiába, így olyan, széleskörű célközönséget érve el, akik már mutattak érdeklődést a cég felé.
A Facebook kereső segítségével egy vállalat azt is kiderítheti, hogy hol helyezkedik el célközönsége földrajzilag, vagy demográfiailag. Ez az információ lehetővé teszi számukra, hogy hatékonyabban kezeljék a közösségi médián kívüli hirdetésekre szánt költségvetést, és a célközönség igényeihez igazítsák az értékesítési stratégiájukat. A Facebookról szerzett visszajelzések alapján például úgy dönthet egy cég, hogy X város helyett Y városban hirdeti meg termékeit vagy szolgáltatásait egy bizonyos korú, nemű, bevételű csoport számára.
A Facebook kereső segítségével kideríthető továbbá:
– Hogy mit gondolnak a felhasználók a versenytársak termékeiről és szolgáltatásairól
– A célközönség érdeklődési témaköreinek átfedései. Ez az információ lehetővé teszi, hogy egy cég relevánsabb tartalmat hozzon létre a Facebook oldalán.
– Hogy mely Facebook csoportok a legnépszerűbbek egy vállalkozás célközösségén belül. Ennek ismeretében egy cég úgy dönthet, hogy kialakítja vagy növeli jelenlétét ezeken a csoportokon belül, vagy részt vesz a bennük zajló párbeszédekben.

Összefoglalva: egy cég sokat javíthat marketingköltségein és azok visszatérülésén az új Facebook kereső használatával. A cég, mely bölcsen hajtja igába a megújult keresőt, egy marketinges aranybányából veheti ki részét.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s