7 SEO gyakorlat, ami idejétmúlttá válik 2016 végére

SEO-image-large

A Google algoritmus frissítések, új technológiák, a legújabb felhasználói viselkedés minták és az új keresési módszerek mind hozzájárulnak a SEO szakértők lefoglalásához. A SEO világ gyors változásával folyamatosan lépést kell tartanunk, hiszen annak ellenére, hogy egyes alapvető praktikák változatlanok, minden egyes évben eltűnik pár jól bevált fogás. A Panda és Penguin algoritmusok 2012-re véget vetettek két, a SEO világában gyakran alkalmazott stratégiának. A kulcsszavakkal teletömött tartalom, és a tömeges, spam jellegű linkek gyűjtése már a múlté. A legminimálisabb taktikai változások is jelentős hatással vannak a SEO-szakemberek mindennapi munkájára.

Bár még majdnem egy teljes évünk van 2016 végéig, összeállítottunk egy listát azokról a jelenleg hatékony eszközökről, amelyek véleményünk szerint teljesen kikopnak majd az év végére:

1. Google fókusz. Az elmúlt 15 évben többnyire, akik a „keresőoptimalizálást” említettek, titokban a „Google-re optimalizálásra” gondoltak, és nem véletlenül. Kétségtelenül a Google volt az online keresés vezetője, mely a legválasztékosabb technológiával, a legnagyobb felhasználó bázissal, és folyamatos újításokkal rendelkezett, melyekkel a többi keresőmotor csak nehezen tudott lépést tartani. Ez a trend változóban van. A Google felhasználok száma csökkenni kezdett a többi platformhoz képest. A Bing, Yahoo, és az online keresés új formáját jelentő digitális személyes asszisztensek, mint a Siri és a Cortana változást hoztak a felhasználói keresések dinamikájába. Így nem árt figyelembe vennünk, hogy a sikeres SEO-hoz a jövőben nem lesz elég kizárólag a Google eredményekre fókuszálnunk.

2. Kulcsszóra fókuszált optimalizálás. A kulcsszóra fókuszált oldal optimalizálás egy ideje már széles körben használt eszköz. Az üzleti tevékenységünkre és iparágunkra jellemző kulcsszavak elhelyezése a címben és a törzsben még mindig fontos, de összességében a kulcsszó központú stratégiák jelentősége csökkent, miközben a brandépítéshez szükséges tartalommarketingre fókuszálás lett az ász. A Google Hummingbird frissítésével megjelent a szemantikus keresés, ami nem veszi annyira figyelembe a kulcsszavakat, mint a felhasználói szándékot. Most, a Google RankBrain felfutásával a szemantikus keresési kontextus jelentősége tovább nő. A RankBrain szokatlan, megjósolhatatlan, és folyamatosan változó felhasználói lekérdezés térképezése miatt a hosszú kulcsszavas kifejezések relevanciája is csökkenésnek indulhat, pedig ezek jól működtek a Hummingbird alatt.

3. Asztali kliensre optimalizálás. Az asztali kliensre optimalizálás soha sem volt önálló stratégia, de a mobileszközök megjelenésével és népszerűvé válásával is ez maradt az alapértelmezett gondolkodásmód. A mobilra optimalizálás csak az asztali kliensre optimalizálás kiegészítéseként jött létre, ez volt az alapértelmezett. Most, hogy a mobil adatforgalom növekedése meghaladja az asztali kliensekét, és a Google sokkal inkább a megfelelő mobil élményre fókuszál, a korábbi gondolkodásmód felett eljárt az idő. Ha az oldalad megfelelően optimalizált mobil eszközökre, hamaroson nem sokat fog számítani, hogy néz ki asztali környezetben.

4. Csak szöveges tartalom. Bár évek eredményei bizonyítják, hogy a multimédiás tartalom majdnem mindig jobban teljesít az írottnál, a csak írott tartalommarketing stratégiák a mai napig hatékonyak maradtak. Ahogy telik az idő, az új platformok, funkciók, és változó online demográfia miatt a csak szöveges tartalom jelentősége csökkenni fog. Természetesen soha nem tűnik el teljesen, de ha ki akarsz emelkedni a tömegből, szükséged lesz némi extrára: képek, videók, és talán más interaktív elemek formájában. Túl nagy lesz a verseny, hogy csak a szöveges tartalomra fókuszálj!

5. Tömeges linképítés. Amikor linképítésről beszélünk, arra a folyamatra gondolunk, amikor időt szánunk arra, hogy weboldalunk tartalmát posztoljuk blogokra, fórumokra, WEB 2.0-ás oldalakra, ahol nincs szerkesztői jóváhagyás. Manapság ez a gyakorlat nem kifejezetten hatékony, különösen a Penguin algoritmus bevezetése óta, de még mindig mérhető SEO előny szerezhető vele. Év végére az új Penguin frissítések, valamint a csökkenő linképítési lehetőségek miatt (egyre több oldal ismeri fel, hogy szükség van szerkesztőre vagy moderátorra) egyszer és mindenkorra veszteségessé válik, egyre több vállalkozást kényszerítve ezzel a linképítés új formájára. Vendégposztok, kapcsolatépítés, és minőségi tartalom írása veheti át a linképítés helyét.

6. Hivatkozás csali infografikával. Volt idő, amikor az infografikák azonnali sikert eredményeztek. Ha összedobtál pár adatot egy grafikára, valami emészthető formátumban, majdhogynem egy éjszaka alatt számíthattál párszáz linkre. Most, köszönhetően a népszerűségüknek és a túltelítettségnek, már nem számíthatunk hasonló sikerekre. Természetesen még mindig hasznosak, de már nem garantálnak akkora sikert, mint korábban. Ahhoz, hogy komolyabb eredményt érhessünk el velük, ki kell emelkednünk a tömegből, és ez igazán egyedi munkát igényel.

7. Átsiklás az átlagos tartalmon. Van egy kritikus rés a tartalom minőségében, és ez csak nőni fog év végéig. A tartalmak többsége sem like-ot, sem megosztást nem fog elérni, melynek részben oka a tartalompiac túlterheltsége. Ha átlagos, vagy „tipikus” tartalom adja a keresőoptimalizálásod gerincét, csak hónapok kérdése, és teljesen elveszíti hatékonyságát. Az egyetlen út a sikerhez, ha arra koncentrálsz, hogyan tudsz magasan kitűnni a tömegből.

Tehát kizárólag a felsorolt gyakorlatokra építeni fölösleges. A fent említett technikák csillaga már most is leáldozóban van, de még év végéig kifacsarhatunk némi eredményt belőlük, ha megfelelően alkalmazzuk őket. Már most érdemes alkalmazkodni a jövőbeli változásokhoz!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s