Útmutató az Instagram hirdetésekhez

Egy ideje már tudjuk, hogy az Instagramot egyre többen és többen használják. A nagy brandek is fent vannak rajta, mi miért ne lennénk? Ha nem tudod, hogy hogyan kell csinálni, segítünk!

instagram-icon

Először is: kik használják az Instát?
Mivel 2015. szeptember 30-a óta országunkban is megnyílt a hirdetési lehetőség az Instán, érdemes ki is próbálni azt. Hogy miért?
Magyarországon több, mint 300.000 felhasználója van ennek az alkalmazásnak, a legtöbben a legértékesebb korosztályból (18-29 évesek) használják. Ráadásként az Insta felhasználók rendkívül aktívak is, 10-ből 6-an naponta felmennek az app felületére. Ez kiváló lehetőséget nyújt a hirdetők számára, hogy valóban elérje a kívánt célcsoportot.
Tehát ha a célcsoportod a fiatal és aktív közösség, itt a helyed!

Az eddigi tapasztalatok szerint az Instgramos hirdetések 97%-a kiemelkedően sikeres volt. A legfontosabb, ha ezen a platformon hirdetni készülünk, hogy emlékezetes kreatívokat hozzunk létre hozzá.

Instagram-Ads

A 3-féle hirdetéstípus: Kép, videó és carousel (körhinta)

Az 5 hirdetési cél
Az első dolgunk a hirdetéseinkkel kapcsolatban az, hogy meghatározzuk, hogy mi a valódi célunk vele. Ez 5 dolog lehet:
– kattintás a weboldalunkra
– videó nézettség generálása
– mobil applikáció installálása
– oldal bejegyzéshez való elköteleződés
– weboldal konverzió

Miután ezt eldöntöttük, jöhet a hirdetés kialakítása.
Vannak bizonyos technikai korlátok, ezeket mindenképpen be kell tartani:

– Először is a karakterszám csak 300 lehet.
– Képek felbontása: legalább 600 x 600 px (fekvő: 600 x 315 px)
– Videók: legalább 720 px felbontású, 3-30 másodperc hosszú, 30 MB maximális méretben

Ezeket sajnos nem lehet megkerülni, csak és kizárólag ilyen formában kerülhet ki a hirdetésünk.
Mindenképpen használjunk hastageket!
A legjobb, ha 1080 x 1080-as nagy felbontású képeket használunk.

Tippek a sikerességhez:

– mindent brandeljünk, azaz lássunk el logóval, a márkánk színével, stb.
– legyen koncepciónk – a képek és videók segítségével egy egész történetet meséljünk el
– jól tervezzük meg – fókuszáljunk a csodaszép és igényesen előállított nagy felbontású képekre és videókra

ig-carousel-gmc-hed-2015

Példa egy kreatív megoldásra a carousel (körhinta) típusú hirdetés kialakítását illetően

Ne spóroljunk a kreatívon, hisz ez a legfontosabb az Instán, hogy élvezhető minőségben, érdekes történettel álljunk elő, melyre emlékezni fognak a felhasználók. A kép brandelése is legyen ízléses, ne legyen zavaró vagy hivalkodó. A történetünk, melyre felfűzzük az kreatívokat legyen első blikkre érthető és magkapó. Helyezzük el a brandelt képünket a hirdetésben, használjunk filtereket, de csak óvatosan! Ne felejtsük el a hashtageket!

(A hirdetésekhez a Facebook platformját használja az Instagram, még több infót itt találsz: https://business.instagram.com)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s