Mobil = Black Friday – Verekedés

Idén is sikerült rengeteg vásárlónak alulmúlnia magát, szerencsére csak a tengerentúlon, már-már adja magát a kérdés, hogy vajon a mobilvásárlás vet-e majd véget az efféle jeleneteknek? Egyelőre nem, a forgalom mérlege idén is a személyes vásárlások felé billent, ugyanakkor az összérték kevesebb volt, mint tavaly, miközben az online platform erősödött.

2390E7EB00000578-2852585-Scrum_down_Customers_push_each_other_out_of_the_way_as_the_crowd-72_1417213372623

A boltanalitikával foglalkozó ShopperTrak adatai szerint idén 10,4 milliárd dollár értékben adtak el az „offline” üzletek, szemben az előző évben mért 11,6 milliárddal. Az Adobe becslései szerint közel 4,5 milliárdot költöttek a vásárlók online, ezzel együtt nem szabad levonni a „mobil mindent visz” típusú következtetéseket, a helyzet ugyanis nem ennyire egyszerű.  Az elemzők egy része a már korábban elinduló leértékelési hullámot nem számítja bele az összforgalomba, márpedig ilyen típusú akcióból is rengeteg volt, mindenki meg akarta előzni a versenytársakat. Ezzel együtt azonban igen érdekes jelenségeket is meg lehetett figyelni, a mobilról vagy tabletről érkező adatforgalom például 57-60 százalékkal meghaladta az egyéb eszközökről indított forgalmat, azonban konverzió, vagyis tényleges vásárlás szempontjából nézve alulmaradt (37-40%). Most is bebizonyosodott, hogy az iPhone tulajdonosok költenek többet, 77,6 százaléka a rendeléseknek ilyen készülékekről futott be.

Eddig lényegében nincs új a nap alatt, azonban az online és offline csatornákat együttesen vizsgálva már olyan rangsort kapunk eredményül, aminek élén egyértelműen azok állnak, akik mindkét területen erős, összehangolt és egymásba ágyazódó kampányokat folytattak. A primitív viselkedéssel nem nagyon lehet mit kezdeni, de jó hír, hogy a szakma egy része végre szakított azzal a felfogással, amelynek keretében a régi eszközöket egy csapásra kihajítva mindig a legújabbakban látja a messiást.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s