Miért a mi appunkat?

6a438c1488100feabade174d6de7e032200913-022759 (1)

Közel 1600 új alkalmazás lát napvilágot minden nap, egyre égetőbb minden app tulajdonos számára, hogy valamilyen módon kitűnjön a tömegből és megtalálja felhasználótáborát. De mi alapján kerülnek egyáltalán kapcsolatba egy-egy applikációval a reménybeli felhasználók? Miért töltenek le és miért használják rendszeresen?

Egy 2100 felhasználót vizsgáló felmérés, a The State of App Discovery (TUNE) éppen ezt a kérdéskört feszegette azzal a nem titkolt céllal, hogy fejlesztőknek és marketingeseknek egyaránt jobb betekintést engedjen a felhasználói motivációkba.

Minek a hatására töltünk le applikációt?

A felhasználók közel negyede egy meghatározott célra keresett megoldást. Az alapvető motiváció tehát továbbra is egy specifikus igény, azaz ha olyat sikerül találnunk, amire még nem érkezett kielégítő megoldás applikáció formájában, akkor már meg is tettük az aranytojást tojó tyúk felé az első lépést.

A felhasználók mintegy ötöde a WOM (Word of Mouth) alapján töltött le egy-egy applikációt, vagyis ismeretségi körében, közvetlen környezetében sokat forgott az app neve. Nyilván ennek előfeltétele, a jó, elismerő kontextus, de tételezzük most fel, hogy applikációnk fantasztikusan valósítja meg a kitűzött célt, és ez a kontextus nem is lehet másmilyen, eleve elismerést / rajongást vált ki használóiból.

A harmadik helyen érdekes módon a reklám szerepel, ami leginkább abból a szempontból furcsa, hogy megelőzi a szakértői teszteket, toplistás szerepléseket a motivációk között. A reklám ereje mobilon tehát lényegesen nagyobb, mint azt gondolnánk, különösen ha hosszan elhúzódó, jól eltalált kampányról van szó.

Érdekesség, hogy az Android felhasználók letöltési hajlandósága valamivel nagyobb, mint az iOS platformot előnyben részesítőké, különösen ha például olyan márka applikációjával találkoznak, amellyel már közvetlen fogyasztói kapcsolatba is kerültek.

Hogyan találunk az applikációra?

Nincs különösebb meglepetés, az egyszerű keresés vezeti a listát 67%-al, vagyis az ASO (app store optimisation) szerepe, a jobb pozíciók elérése az online piactereken igen komoly. Ez jellemzően a mai napig egy elég elhanyagolt terület, pedig mint az eredmények is mutatják, kulcsfontosságú. Ezzel együtt azt is meg kell hagyni, hogy a keresések jó része (61%) már egy specifikus appra keresett rá.

Mit is jelent ez? A felhasználók már márkaként tekintenek az applikációkra, vagyis elengedhetetlen a kiadói oldalról is hogy így tekintsenek a fejlesztendő termékre. Tudatos márkaépítés kell, pontosan ugyanazokkal az eszközökkel, mint azt bármi más esetében használnánk.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s