Közelednek az ünnepek, élesítsük az emaileket!

christmas-shopping

Közelednek az ünnepek, mire feleszmélünk, máris a karácsonyi bevásárló szezon kellős közepén találjuk magunkat. Ha csak a vásárlással kell szembenéznünk, akkor próbáljuk megúszni az idei évet is agyvérzés nélkül, amennyiben viszont az értékesítői oldalon is érdekeltek vagyunk, akkor ideje élesíteni az év végi marketingstratégiát, aminek jó esetben az email marketing is része.

Ahogy korábban is írtuk, az emailt még korai lenne temetni, továbbra is tartja, ha épp nem erősíti pozícióit az online marketing eszközök palettáján. Természetesen a fejlettebb piacokon sincsen másként, az Egyesült Államokban például a legutóbbi Black Friday idején minden negyedik online rendelés közvetlenül az email marketing eredménye volt. De hogyan írjuk meg a tökéletes, azonnali konverzióra ösztönző emailt?

Egy héttel ezelőtti bejegyzésünkben már sikeresen lefektettük az alapokat, így azokra most nem térünk újra ki, ráadásul az ünnepi szezon jó apropót ad arra is, hogy konkrét példán keresztül ismertessük a jó tartalom ismérveit, illetve egyéb praktikákat. A jó felütés elengedhetetlen, ezen múlik hogy megnyitják-e az emailt a potenciális vásárlók, vagy sem. Ilyenkor jól jön egy kis alkalmazott pszichológia, nyugodtan bízzuk magunkat az alábbi ismérvek valamelyikére, vagy mindegyikére:

  • személyes
  • azonnali jutalmat kínál
  • félelemre épít

Az első eset adja magát, ha tehetjük szólítsuk nevén a vásárlót, ez akaratlanul is belsőségesebb viszonyt, nagyobb bizalmat eredményez.  Az azonnali jutalom ígéretét sem kell különösebben magyarázni, ha a vásárló már a tárgyban látja a kedvezmény mértékét, a garantált és vonzó ajándékot, akkor már elég nyomós érvek szólnak a továbbolvasás mellett.

Mielőtt nekiállnánk fogalmazni a „Géza,vásároljon akciós pulykasonkát, tudjuk hol lakik!” kezdetű emaileket, álljunk meg egy kicsit. Az utolsó ismérv arra a napjainkban elképesztő módon felerősödött jellemvonásra épít, hogy egész egyszerűen félünk, kimaradunk valamiből. Ezt a hatást egy nem is olyan régen lefolytatott kísérlet ábrázolta tökéletesen, mikor is egy pláza közepén beépített önkéntesekkel egy kisebb sorban állást szimuláltak. Az egyetlen információ egy a sor kezdetét jelölő tábla volt, de lényegében senki nem tudhatta miért állnak a sorban az emberek. Alig pár perc alatt az addig 8-10 önkéntesből álló sor duzzadni kezdett, és talán még ma is ott állna az a 80-100 ember, ha a kísérlet nem ér véget.

Visszakanyarodva a jó felütés érezteti, hogy most egy vissza nem térő alkalomról van szó, nem szabad róla lemaradni, ez bármennyire is banálisnak és átlátszónak tűnik, gyakrabban működik, mint nem. Még azok is megnyitják akik természetesen mindig „átlátnak a szitán”, legfeljebb egy cinikus félmosollyal a szájuk szegletében, de a cél, a megnyitás így is teljesül.

A megnyitás utáni tartalmat illetően igyekezzünk mértéket tartani. Bármennyire is szeretnénk rázúdítani a címzettre a jobbnál-jobb ajánlatokat, lehetőség szerint szorítkozzunk egyre. Az üzenet legyen rövid, mellébeszéléstől mentes, a konverziós felületre irányító gomb vagy link pedig lehetőleg jól láthatóan különüljön el és foglaljon el központi helyet, azaz legyen első ránézésre is jól látható, beazonosítható. A kevesebb mindig több, tipikusan ebben az időszakban a vásárlót email megkeresések százai fogják elárasztani, ne adjunk hozzá ehhez a marketing zajhoz többet a kelleténél, értékelni fogják a lényegre törő üzenetünket.

Végezetül pedig figyeljünk oda az időzítésre. A karácsonyi szezon minden évben hamarabb kezdődik, egyre többen kezdik meg a vásárlást már hónapokkal korábban. Csapjunk le rájuk még a konkurencia előtt és a sikerünk garantált.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s