A mobilmarketing királya pedig nem más, mint: …az email?

1606

Lassan már hajszín, fogmosási stílus, vagy bélműködés szerint is célozhatóvá válnak a potenciális fogyasztók, egyáltalán nem csoda, ha 10-ből 9 ügynökség, vagy marketingvezető egyértelmű igennel válaszolna a kérdésre: Temethetjük végre az email marketinget?

A kissé meglepő válasz azonban mégis a „nem”. Erőteljes hanyatlás helyett az email / edm műfaja valóságos másodvirágzását éli az okostelefonok terjedése óta. A felhasználói szokásokat felmérő kutatások szerint az email olvasás az egyik legnépszerűbb, leggyakrabban használt funkció a mai mobilokon, egyedül a hívásindítás, – fogadás előzi meg, ráadásul arányaiban legalább kétszer akkora konverziós rátával büszkélkedhet, mint a közösségi média.

A „mobilforradalom” tehát a legjobb dolog, ami az emailel történhetett, ugyanakkor szolgáltatói oldalról is igényel némi megújulást, ha maradéktalanul ki akarjuk aknázni a benne rejlő lehetőségeket, a felhasználók hozzávetőlegesen fele automatikusan törli a nem mobiloptimalizált emaileket. Mindjárt az elején szögezzük le, a reszponzivitás önmagában kevés, azonban néhány praktikus elgondolást szem előtt tartva meglátjuk, hogy nem is olyan nehéz a tökéletes mobil edm-et összehozni.

A telefonon ugye egész másképp viselkedünk, gyorsabb, kézenfekvőbb élményt akarunk, türelmetlenek vagyunk, pár mozdulattal átugorjuk azt a tartalmat, ami nem releváns, vagy nem ragadja meg azonnal a figyelmet. Nincs ez másképp az email esetében sem, nagyon oda kell figyelnünk tehát, hogy mi lesz az a tartalom, amit megnyitáskor a címzett mindenféle görgetés nélkül megpillant. Jó taktika a figyelemfelkeltő képi elemek, üzenetek használata, de ne zsúfoljuk tele ezt a nézetet, és ügyeljünk rá, hogy a fő üzenet még scroll előtt olvasható legyen.

Figyeljünk az apróságokra, amikre a mobilfelhasználók különösen érzékenyek lehetnek. Ha több linket is tartalmaz az email, akkor azokat egymástól megfelelő távolságban helyezzük el. Ugyanakkor ha lehet, túl sok linket ne is használjunk, igyekezzünk egyetlen egyértelmű, világos könnyen „klikkelhető” CTA-ra szorítkozni.

Készüljünk előre a különféle blokkoló szoftverekre, illetve a mobilböngészők eltéréseiből adódó helyzetekre. Használjünk „web-safe” betűtípusokat, minimum 12 pontos betűméret mellett, és ne feledjünk a képi elemeknek olyan neveket adni, melyek blokkolás esetén vagy kellően informatívak, vagy akár még elég csábítóan is hangzanak ahhoz, hogy a felhasználó feloldja a letiltást.

A szövegezést illetően tartsuk észben a „Legfontosabb Három Sor” aranyszabályt: a címzett legtöbb esetben csak a feladó és a tárgy mezőket, illetve az üzenet első sorát fogja látni, és ezek alapján hozza meg a döntést, megnyitja-e az üzenetet, vagy sem. Hacsak nem egy világ-, de legalább országszerte ismert és megbecsült márka nevében írunk, akkor érdemes egy létező kolléga címét megadni, aki adott esetben képes és hajlandó kezelni a panaszokat, kérdéseket, megkereséseket, mindezzel jelentősen hozzájárulhatunk a fogyasztói bizalom fokozásához. A tárgy talán mindközül a legfontosabb. Ha lehet, legyen névre szóló, és legfeljebb 6-10 szóban fogalmazzuk meg a lényeget. Végül, az üzenet első sora legyen a lehető leghatásosabb, de semmi esetre sem megtévesztő. Felejtsük el a mellébeszélést, és szorítkozzunk a lényegre, a rövid, de hatásos üzenetekre. Az email speciális területe a CTA, hiszen a konverzió lényegében az email elküldésének legalapvetőbb célja. Ideális esetben ez egyetlen klikkel / érintéssel kivitelezhető, jól elkülönülő, megkülönböztethető, és jól láthatóan sürgősségérzetet, valamint egyértelmű értéket kommunikál.

Végül, ha tartalmi szempontból minden összeállt, bízzuk avatott kezekre a kódot. A XXI. századhoz méltatlan, de hosszú évek óta kísértő, sajnálatos módon mobilra is átörökített probléma az emailek különféle kliensprogramokban vagy online felületeken történő eltérő megjelenése. Legegyszerűbben úgy tudjuk elejét venni a problémának, ha a létező legegyszerűbb elrendezéseket használva próbáljuk ízléses formába önteni levelünket, de így sem garantált, hogy az minden egyes készüléken úgy fog megjelenni, mint ahogy azt mi megálmodtuk. Vagy forduljunk külön szolgáltatóhoz, vagy már a layout tervezésbe is vonjunk be olyan szakembert, akinek lehetőleg többéves tapasztalata van a területen, és az elkerülendő hibák felismerése mellett a megoldásokat is rutinszerűen képes hárítani.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s