3 újítás a Facebook hirdető számára

A New York-ban tartott Advertising Week keretén belül a Facebook három olyan újítást jelentett be, ami kisebb-nagyobb változásokat hozhat a hirdetők számára.

1. Videó carousel hirdetések

A legegyszerűbb változás, hogy a korábbi cikkünkben már bemutatott carousel hirdetések már nem csak képpel lesznek feltölthetőek, hanem videó típusú kreatívok is használhatóvá válnak. Az újítás várható volt, hiszen a hagyományos, egy darab képet tartalmazó hirdetésekben is lehet már videót használni, az eddigi tapasztalataink alapján pedig valóban látványos csökkenést lehet tapasztalni a konverziós költségekben. Alább egy minta arra, hogy a Toyota hogyan használja az egyelőre béta környezetben futó hirdetési lehetőséget.

2. Márkaismertségre történő optimalizálás

A magyar fordítás talán nem adja vissza pontosan a lényeget, pedig a “brand awareness optimization” egy apró, de annál nagyszerűbb újítás. Minden online hirdetés esetében jelentős probléma, hogy a statisztikai mérések alapján látható AV mennyire valós. Nem elhanyagolható, hogy 100 felhasználónak töltődött be a hirdetés, vagy 100 felhasználó látta ténylegesen. A Facebook algoritmusa képes arra, hogy különbséget tegyen a kettő között például olyan változók vizsgálata alapján, hogy a hírfolyamban való görgetés sebessége mely hirdetés esetében gyorsabb, vagy éppen lassabb. Ezt követően a rendszer automatikusan képes lesz profilozni azokat a felhasználókat, akik számára a releváns a hirdetésünk, majd kizárólag hozzájuk hasonló felhasználók számára fogja megmutatni a kreatívot. Hasonló rendszer eddig is működött, azonban kizárólag a kattintásokra és konverziókra alapozott az algoritmus, ezzel a változással azonban már egy lépéssel korábban, a megjelenítésnél el tud kezdeni optimalizálni.

3. TRP mérés

A harmadik újítás az úgynevezett TRP, azaz “Target Rating Point” bevezetése. Itt egyelőre a szakértők körében is több a kérdés, mint a válasz, de lényegében egy mérési rendszerről van szó, amely hidat teremt az online, közösségi videó hirdetések és a TV reklámok között. A Facebook és Nielsen  közösen együttműködve vezeti be az újítást, amely elméleti síkon összehasonlítóvá és összegezhetővé teszi a TV és az online platform eredményeit, jelentősen megkönnyítve ezzel a médiatervezők munkáját.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s