10 Facebook etikett tipp üzleti oldalak számára

maxresdefault

Mennyit számít egy üzleti oldalnak a helyes viselkedése a közösségi oldalakon? Nem is hinnénk, hogy milyen sokat!
Összeszedtük, hogy melyek azok a dolgok, melyeket kötelezően be kell tartani, ha sikeres üzleti oldalt szeretnénk üzemeltetni a Facebookon:


1. A hangnem sokat számít

Az élet minden területén, a kommunikációban, a hangnem igen fontos szerepet tölt be. Legyünk biztosak abban, hogyha oldalunkon valakinek válaszolunk, akár privát, akár publikus úton, az soha ne legyen támadó vagy vádló hangvételű. Akkor sem, ha a véleménye nem egyezik a miénkkel, sőt akkor sem, ha esetleg ő maga is ilyen hangot üt meg.
A közösségi platformokon könnyen eldurvulhat egy vita, egyszerűen szálljunk ki belőle, ha túlmegy egy bizonyos ponton és már nem a szempontok és a vélemények ütköztetéséről szól, hanem átcsap személyeskedésbe és pocskondiázásba. Mindig maradjunk higgadtak és udvariasak, akkor is, ha cserébe mi nem azt kapjuk. Ne felejtsük el, soha, de soha ne használjunk indulatos szitokszavakat. Ha nagyon zavar minket a vita, akkor jobb, ha maradunk a szakmai szempontjainknál és a tudomásukra juttatjuk, hogy nem értünk egyet, mint ha egy heves vitába bocsájtkoznánk.
Olyan egyszerű dolgok, mint a felkiáltójel használata is sokszor félrevezető lehet, hisz a látványa szívritmus emelkedést és idegességet okozhat. Mindig legalább kétszer olvassuk el az írásunkat, mielőtt a Küldés gombra nyomunk. Ez nagyon sok kínos helyzetet segíthet megelőzni.

2. Reagáljunk gyorsan a kérdésekre

Szánjunk rá időt, hogy válaszoljunk a kérdésekre, észrevételekre oldalunkon és a további oldalakon is, ahol említenek minket. A gyors reagálással kifejezésre juttatjuk, hogy jelenlétünk a Facebookon erős és figyelünk minden kis részletre és törődünk a vásárlóink/ügyfeleink panaszaival, észrevételeivel.

3. Nem mindent szabad a nyilvános falunkra kitenni

Mindannyian hibázunk néha vagy elírunk szavakat. Melyiket díjaznánk jobban? Ha nyilvánosan felhívnák a figyelmünket a hibára, vagy egy e-mailben, esetleg Facebook üzenetben szólnának róla?
Sokkal elegánsabb megoldás, ha nem a főfalon hívjuk fel a figyelmet a hibára, hogy mindenki csámcsoghasson rajta, hanem privátban értesítjük az illetőt.
Íme, néhány példa, amit lehetőleg ne nyilvánosan osszunk meg:

Valaki más nyelvtani hibájának a korrekciója
Személyes magánbeszélgetések nyilvánosságra hozatala
Nyilvános szidalmazása valakinek

4. CAPS LOCKOT HASZNÁLNI NAGYON NEM MENŐ

Az igazság az, hogy ha mindent nagybetűvel írunk, az az emberek többségét az őrületbe kergeti. Szigorúan indokolt esetben használjuk a csupa nagybetűt a Facebookon. Az internetes etikett szerint, ha valaki mindent nagybetűvel ír, az a kiabálást fejezi ki. Vannak olyanok, akik szinte mindent csupa nagybetűvel írnak ki, hogy az figyelemfelkeltőbb legyen, de igazából csak idegesítő lesz. Ne legyünk egy közülük…

5. Más emberek híreit csak óvatosan osszuk meg

Mielőtt megosztanánk valaki más híreit, mindig bizonyosodjunk meg annak hitelességéről, ha lehet kérdezzük is meg az illetőt, akinél látjuk a bejegyzést, hogy kitehetjük-e mi is, publikussá válhat-e a dolog. Például ha egy közéleti ismerősünk kiteszi a privát oldalára, hogy gyermeket várnak a párjával, ne akarjuk megosztani oldalunkon a hírt (bár valószínűleg lájkok és kommentek áradatát kapnánk a bejegyzésre), csak ha ismerősünk hivatalosan is megerősítette és engedélyt adott rá.

6. Személyes és üzleti kapcsolatok a Facebookon

Nem feltétlenül szükséges minden üzleti partnerünket ismerősnek jelölni a Facebookon, hacsak a való életben nem állunk velük jó kapcsolatban. Nem szabad automatikusan ismerősnek jelölni azokat az embereket, akikkel találkoztunk egy tárgyalás alkalmával, mert lehet, hogy nem szeretnék megosztani a saját személyes dolgaikat velünk.
És igazuk van.
Ha mindenképpen szeretnénk az illetővel a Facebookon is kapcsolódni, akkor egy személyes üzenetben fejtsük ki (ha az adatvédelmi beállításai lehetővé teszik), hogy miért szeretnénk az ismerősei közé tartozni, de ha nemleges választ kapunk, ne vegyük rossz néven, hisz sokan különítik el a személyes és az üzleti dolgaikat, ez alól miért a Facebook lenne a kivétel? Ilyen alkalmakra inkább a LinkedIn platformját javasoljuk, hisz az direkt erre lett kitalálva.

Top view of a business meeting in progress

7. Ne toljuk túl az üzleti oldalunkról hozott megosztásokat a személyes oldalunkon

Sok előnye van annak, ha az üzleti oldalunkat a saját oldalunkon is népszerűsítjük, pláne akkor, ha egy kis vállalkozásunk van, ami a szenvedélyünk is egyben.
De sosem szabad túlzásba vinni! Egy jó arány lehet a 20%-os megosztottság, azaz 5 posztból 1 szóljon az üzletünkről. Ez elég ahhoz, hogy az ismerőseink tudomást szerezzenek és nyomon követhessék vállalkozásunkat, viszont nem tolakodó annyira, hogy elrejtsék a bejegyzéseinket.

8. Osszuk meg más emberek bejegyzéseit

Minden üzlet tulajdonos minél több nézettséget és elköteleződést szeretne szerezni az üzleti oldalának. Ezért jó megosztani más üzleti oldalak releváns tartalmait a sajátunkon. Ez nem csak azt mutatja, hogy figyelünk kifelé is, hanem azt is, hogy értékeljük mások munkáit és nem az az elsődleges célunk, hogy csak mi maradjunk a piacon. Ez a gesztus kifizetődő, hisz más oldalak is szívesen fogják viszonozni a megosztást.

9. Olvassuk el a Csoport szabályzatot mielőtt oda posztolunk

Ha egy Csoportban is szeretnénk a vállalkozásunkat/termékünket promótálni, mindenképpen olvassuk el az ide vonatkozó szabályokat. Néhány Csoport speciálisan erre jött létre és bátorítanak mindenkit, hogy ossza meg a saját tartalmait, ám sok helyen nem engedik önmagunk reklámozását. Igencsak ronthatunk cégünk megítélésén, ha becsatlakozunk egy Csoportba és a szabályokkal ellentétesen viselkedünk.

10. Gondolkozzunk, mielőtt említünk vagy betaggelünk valakit

Néhány embert kínosan érinthet, ha egy publikus fotón, amin be van taggelve nem néz ki tökéletesen. Más Facebook felhasználókat viszont ez nem érdekli és annyi fotón szeretne szerepelni, amennyin csak lehet.
Tehát mielőtt taggelünk, gondoljuk végig, hogy vajon szeretne-e az illető szerepelni a saját nevével és linkjével azon a képen, vagy sem. Ha kétségeink támadnának, inkább küldjük el nekik a fotó linkjét és hogy taggeljék magukat, ha szeretnék.
Ha olyan Facebook posztnál említünk olyan céget vagy embert, akinek semmi köze a bejegyzéshez az csak negatív érzelmeket fog generálni, ne tegyük!

Ha észben tartjuk ezt a 10 szabályt, és eszerint viselkedünk a Facebookon, pozitív megítélést fogunk kapni az emberektől, ezáltal a reputációnk is növekedni fog és szívesebben fognak minket választani a leendő ügyfeleink.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s