In-app marketing csak okosan, szépen

AAEAAQAAAAAAAAIlAAAAJDRjYWY1MGZiLTcyYmYtNDM2YS05MjdkLTRlMTcxZjY0ZGQ5ZQItthon, de a messze nagyobb okostelefon-penetrációval bíró piacokon is megfigyelhető, hogy az egyes vállalkozások, sőt profinak mondott mobilmarketing cégek is nagyon kínlódnak a potenciális vásárlók megszólításával, még saját márkás mobilapplikációk esetében is. Látszólag iszonyatosan nehezen szakadunk el a desktop hirdetéseknél bevált stratégiáktól, pedig ezek nem csak idejétmúltak manapság, de totálisan aláaknázzák a brandmarketing alapvetését, azaz a pozitív érzelmi kapcsolat kiépítését a fogyasztóval.

Az okostelefon lehetőségei ránézésre végtelenek, reális szemmel nézve inkább csak sokatlanul bőségesek az eddig használt alternatívákkal összemérve. Talán éppen ez a bőség zavara okozza, hogy még egyes „szakemberek” is inkább nyúlnak vissza a már bejáratott taktikákhoz egy mobilkampány tervezésekor. A gond ezzel csak az, hogy ezek a stratégiák nem erre a platformra lettek kitalálva, a eredmény pedig ennek megfelelően 10-ből 9-szer egy szép nagy csapat felbosszantott célcsoport. Nem pont az az érzelmi kapcsolat, amit a legtöbb márka megálmodott igaz?

Hogyan érdemes akkor nekiállni? Kiforratlan a terep, mégis bizonyos alapvetések mentén el lehet indulni, ezek pedig nem függenek sem a technológia, sem a trendek változásától. Elsőnek mindjárt itt az időzítés kérdése. Már korántsem csak a kampányidőszak elejének és végének meghatározásáról van szó, a kulcskérdés az, meg tudjuk-e találni az ideális, az üzenet jellegének leginkább megfelelő pillanatot, amikor arra a fogyasztó a leginkább fogékony. Ez csak úgy érhető el, ha végletekig kielemezzük a tipikus felhasználói folyamatokat, ezekre pedig az egyes felhasználói cselekedetekre épülő dinamikus stratégiákat építünk. Ha például egy fotó-appban a felhasználók jó része rendszeresen kiválaszt ki fizetős filtert, azonban mégsem veszi meg, akkor érdemes lehet az adott filter kedvezményes megvásárlását lehetővé tévő kupont elérhetővé tenni, hogy a felhasználó egy általunk kívánatos cselekvést hajtson végre (pl.: reklámvideó megtekintése, nyereményjátékban való részvétel).

Ha megvan a tökéletes pillanat, figyeljünk oda a tálalásra. Megéri szorosan együttműködni a fejlesztőkkel már a tervezés során is, hogy lehető legkevésbé bontsuk meg a már bevált felhasználói élményt. Az ideális folyamat az, amiben a felhasználó nem érzi úgy, hogy egy pillanatra is kivezettük volna az alkalmazásból, a hirdetést / üzenetet / promóciót annak szerves részeként érzékeli. Sok esetben érdemes lehet akár csak minimális kontrollal a fejlesztőcsapat UI / UX felelőseire bízni ezt a feladatot.

Ha pedig mindez megvan, akkor térhetünk rá tulajdonképpen az üzenet valós előnyeire. Mivel ez a terület igencsak függ a konverziós céltól és annak jellegétől, így konkrét útmutatást nem lehet adni. Egy dolgot azonban el lehet mondani a mai mobilfelhasználóról: nem adja az idejét vagy érdeklődését ingyen. Ha nem tudunk valódi értéket, előnyt kínálni cserébe akkor lényegében garantálható a bukás. Ingyenes tartalom elérhetősége egy reklám megtekintéséért nem érték, ahogy egy szórakoztató hirdetés önmagában sem az. A ha úgy tetszik értékvezérelt promóció legjobban akkor működik, ha egyfelől az érték valóban az, másfelől azonnali jutalmat jelent (kupon, plusz kényelmi funkció, stb.).

Ügyeljünk arra is, hogy ne legyen kikerülhetetlen a reklám, vagy biztosítsunk bizonyos mértékű interaktivitást a promóciós felületen belül. Ha a felhasználó akár csak kicsit is kényszerítve érzi magát, az ellenállás már azelőtt biztosra vehető, hogy felfogta volna az üzenetünk lényegét.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s