UX vagy reklámbevétel?

AdBlock-Blog-

Több mint háromszor gyorsabban töltődnek be okostelefonon a weboldalak aktivált reklámblokkoló szolgáltatás használatával. A jelenségre abszolút számítani lehetett, ettől függetlenül azonban megkerülhetetlen dilemma elé állítja azon webes felületek tulajdonosait, akik komoly mértékben alapoznak a reklámokból származó bevételekre ezen a platformon is.

A mobiljelenlét, valósuljon meg akár mobiloptimalizált, akár reszponzív webes felület, akár applikáció útján, legfontosabb alapvetése a minél jobb felhasználói élmény. Szükségtelen magyarázni, hogy az adott felület működési sebessége ennek milyen alapvető sarokköve, lényegében az okostelefont használók egyik legalapvetőbb igénye. A másik oldalról nézve ugyanakkor legalább ilyen fontos, hogy a mobiljelenlét akár közvetett, akár közvetlen formában kifizetődő legyen, máskülönben csak az ablakon kidobott pénz annak lefejlesztése, karbantartása, márpedig a reklámbevételnél kézenfekvőbb megoldás nincs a gyors, látható profit elérésére az okostelefonon sem. Innen nézve érthető, miért állítja súlyos dilemma elé a reklám- és tartalomszolgáltatókat a Catchpoint Systems kutatásának eredménye, ami alapvetően négy kategóriát vizsgált: bankok, hírportálok mobiloldalait, illetve elektronikus kereskedelemmel, utazással kapcsolatos weboldalak platformoptimalizált felületeit.

A reklámok megszűrését követően a pénzintézetek oldali 7, a kereskedői oldalak 23, az utazási oldalak 20, a hírportálok pedig 43 százalékkal bizonyultak gyorsabbnak átlagosan. Ezek a számok már bőven elérik azt a mértéket, hogy a betöltés lassulása zavaróvá váljon a felhasználó számára, ergo egyre többen és többen keresnek valamilyen megoldást erre a „problémára”, vagyis a különféle reklámblokkolók penetrációja komoly lökést kap, illetve kapott már most is. Sőt, a legnagyobb fizetési hajlandóságot mutató, ezáltal az egyik legkívánatosabb fogyasztói csoportot jelentő iPhone tulajdonosoknak már keresniük sem kell megoldást, hiszen az iOS 9 core funkcióként, tálcán kínálja azt számukra.

Nincs új igazán a nap alatt, emlékezzünk csak a kilencvenes évek mindent elöntő pop-up áradatára az asztali számítógépeinken, majd később a weboldalakra lépten-nyomon befűzött flash reklámokra, amikre a piac a mostani helyzethez hasonlóan a különféle blokkolók megjelenésével reagált, ám mégsem omlott össze a webes reklámpiac. Ahogy akkor is, úgy most is a mértékletesség hozhatja meg a megoldást, azaz minél gyorsabban búcsút kell inteni a felhasználók reklámokkal való, nyakló nélküli bombázásának. A látogatók számának szinten tartása vagy növelése nem valósulhat meg anélkül, hogy ne optimalizálnánk az egy felületen megjeleníthető reklámtartalmak mennyiségét, és minőségét sem. Le kell számolni a tolakodó, kikerülhetetlen reklámokkal, és meg kell találni mobilon is a kreatív, tartalomba illeszkedő promóciós tartalmakat, ellenkező esetben gyorsan elköszönhetünk ettől a bevételi forrástól. Hiszen tudjuk, a mobilfelhasználó tolerancia szintje erősen a nulla felé konvergál, ráadásul kevesen hajlandóak második esélyt adni egy olyan felületnek, ahol egyszer már kellemetlen élmények érték, ráadásul alternatívája is van. És lássuk be, ha azon szerencsések közé tartozunk, akiknek ma nincs is épp mobilplatformon versenytársuk, holnapra már biztos lesz három.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s