Így szerezz bevételt az applikációdból: a legfontosabb mutatók és kiszámításuk – 2. rész

Folytatjuk posztunkat az app-fejlesztés körüli, ismeretlen betűszavak, pontosabban a legfontosabb mérőszámok bemutatásáról. Előző bejegyzésünkben az alkalmazáson belüli vásárlásokhoz, vagyis bevételszerzéshez kapcsolódó mérőszámokra koncentráltunk, most a hirdetési mérőszámokat mutatjuk be.

appbevetel

  1. eCPM

Az effective cost per mille, eCPM mutató a hagyományos CPM mutató egyik változata, amely azt mutatja, hogy mennyibe kerül 1000 felhasználó elérése. Amennyiben egy kampány CPM-ben van kifejezve, akkor az eCPM pontosan ugyanaz, azonban ha CPC (cost per click) alapon mérik, úgy már van jelentősége a tényleges CPM mutatónak, hiszen még a nem kattintó felhasználók is láthatják a hirdetésünket.

A kiszámítása három lépésben történik. Elsőként szorozzuk meg a CPC mutatót a kattintások számával, ami a teljes bevételünket adja. Ez után a megjelenítések számát osszuk el 1000-rel, hogy megkapjuk a CPM mutatót. A teljes bevételt elosztva a CPM mutatóval, megkapjuk a kampány eCPM mutatóját.

  1. CTR, CPC, CPI

Ezek mind klasszikus online mérési eszközök, amiket a mobilalkalmazások esetében is alkalmazni lehet. Az átkattintási arány, vagyis a CTR azt mutatja, hogy hány ember kattintott egy linkre, vagyis a hirdetési kampányok hatékonyságát méri. A CPC, vagyis a cost per click azt mutatja, hogy mennyibe került egy-egy felhasználó tartalomra kattintása. A cost per install, CPI azt számszerűsíti, hogy mennyibe kerül, amikor egy felhasználó egy adott hirdetésre kattintás után telepít egy applikációt.

Az alkalmazás fajtájától és közönségétől függően dönteni kell CPC és CPM között a hirdetési partnerekkel való együttműködés során. Az eCPM megközelítés esetében azonban a CPC és a CPM mutatók együttes használatára van szükség.

  1. DAU, MAU

A napi aktív felhasználók (DAU) és a havi aktív felhasználók (MAU) az elkötelezettség mérésére alkalmas mutatók. Az alkalmazás fejlesztők kezdetben MAU-t számítnak, aztán a népszerűség növekedésével átváltanak DAU-ra.

  1. Hirdetés frissítése

Ez azt mutatja meg, hogy milyen gyakran generálódik új hirdetésmegjelenítés egy alkalmazásban. Elsőre azt gondolná az ember, hogy érdemes a lehető leggyakrabban frissíteni a hirdetéseket a bevételek növelése érdekében, azonban ez a felhasználói élmény rovására mehet. Vagyis itt is optimalizálni kell. Fontos szempont az is, hogy a hirdetők sem szeretik, ha túl rövid ideig jelenik meg a hirdetésük, hiszen így a felhasználó számára nincs elég idő az üzenet felfogására.

Ne felejtsük el, hogy nem minden app egyforma, ezért érdemes alaposan mérlegelni, hogy melyik bevételszerzési stratégia hozza a legjobb eredményt és egyben a legjobb felhasználói élményt.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s