Nincs kommunikáció, nincs felhasználó

unappy-1910

Hogyan lehet megfogni az app felhasználókat? Az első mobilapplikáció lefejlesztése óta örök dilemma, és mint ilyen, nincs is rá univerzális válasz. Az Urban Airship kutatása azonban érdekes dologra világított rá: azok az appok, melyek semmilyen formában nem kommunikálnak a felhasználóikkal, a letöltést követő első hónap leteltével közönségük 70 százalékát elvesztik.

A kommunikáció tehát alapvető fontosságú, a mobilplatformot illetően pedig lehetőségekben sincs hiány. A legalapvetőbb, legszélesebb körben használt eszköz a push üzenet, amilyen egyszerű azonban, annyira kezdi jelentőségét veszteni az idő előrehaladtával. A jelenség a reklámzajhoz hasonló, hiszen ahogy lassan a legtriviálisabb funkciót betöltő app is minden egyes rezdüléséről értesítést küld, úgy egyre nehezebb kibogarásznia a felhasználónak a valóban értékes üzeneteket. Persze, a letiltás lehetősége mindig adott, de lássuk be, a Facebook falunkról sem purgálunk ki rendszeresen minden szemetet, csak mikor már egy legörgetéssel sem tudunk egy nagyobb adagot átugrani.

Érdemesebb tehát úgy kialakítani az “appkommunikációs stratégiát”, hogy az ideális mértékben elegyítse a különféle lehetőségeket, maximalizálva az elérhető felhasználók számát, és mindenképpen tartsuk szem előtt az egyes megoldások alapvető funkcióit és erősségeit. A már  említett push üzenet például tipikusan valamiféle akcióra, cselekvésre sarkall, használjuk tehát nem időtálló üzenetek eljuttatására, vagy ha azonnali interakciót akarunk kiváltani. Az applikáción belüli üzenetek, azaz csak a tényleges felhasználók által látható hírek, figyelmeztetések jellemzően olyan tartalommal kell bírjanak, melyet a felhasználó potenciálisan vissza akar keresni a későbbiekben, de ugyanígy akár az e-mail kommunikáció is jó megoldás lehet az archiválandó üzenetek esetén (pl.: garanciális információk, számlák).

Ez azonban inkább már a megtartás, mintsem a megfogás kategóriájába tartozik. Az appok esetében különösen fontos az első benyomás, hiszen az eltávolított alkalmazások túlnyomó része jó ha két megnyitást ér meg, általában egy próbálkozás után a kukában landolnak. Kommunikációs szempontból alapvető, hogy ennek az első benyomásnak már valamilyen formában részét kell képezze a folyamatos elkötelezettséggel/használattal járó előnyök akár direkt, akár indirekt promotálása. Ezzel együtt persze óvatosan kell haladni, adjunk időt az app felfedezésére, ahelyett hogy azonnal letámadjuk a usert. Triviálisnak hat, de nem egyértelmű kérdés az sem, hova irányítsák az üzenetek a felhasználót. Egy egyszerű app megnyitás, főmenübe irányítás a legrosszabb, ami történhet, nem szabad elvárni a felhasználótól, hogy maga keresse meg az általunk bepromózott kontentet.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s