3 egyszerű tipp, hogyan növelhető Facebookon az organikus elérés

Először is: hogyan működik a Facebook Newsfeed?

A Facebook valóban törődik minden egyes userének a benyomásaival, felhasználói élményével. Az összes felhasználó a Facebookon egy összesítést lát a barátai posztjaiból, a kedvelt oldalak bejegyzéseiből, a csoportokból, melynek tagja, stb. Átlagosan ezeknek az összesége több, mint 3000 bejegyzés is lehet naponta per fő. Mivel lehetetlen ennyi mindent egy ember Newsfeedjében megjeleníteni, a Facebook segít ezeket megszűrni.

A Facebook Newsfeed algoritmusának a szűrői számos tényező alapján szűrhetnek, ezeket folyamatosan fejlesztik, hogy évről-évre egyre jobb legyen a felhasználói élmény.

facebook-algorithm
A főbb filterek a következők lehetnek:

Affinitás: hány egyéni felhasználó köteleződik el a tartalom iránt, azaz hányan lájkolják, kattintanak, osztanak meg egy-egy bejegyzést. Ha ez a szám minél több, annál több embernek fogja feldobni a Newsfeedben az adott oldal tartalmát az algoritmus.
Elköteleződés és általános elköteleződés egy posztnál: ha egy bejegyzés nagyobb figyelmet kap a belső személyes hálózaton belül (barátok) tehát népszerű.
Like csali: ha egy posztnál sok ember kattint a megosztott tartalomra, ám onnan nagyon gyorsan visszafordulnak, tehát valószínűleg nem az van tartalom mögött, amit ígér, akkor a Facebook hátrébb sorolja azt.
Túlzottan promóciós posztok: mivel a Facebook elsősorban közösségi média és nem értékesítési felület, ezeket a begyezéseket sem jelenítik meg túl gyakran a felhasználóknak. Ha szeretnék a Facebookon eladni vagy promótálni a termékünket, arra a hirdetési megoldásokat kell alkalmazni.
Idő eltöltése a posztnál: ez a legfrissebb fejlesztése az algoritmusnak, mely arról szól, hogyha a felhasználók sok időt töltenek egy-egy bejegyzés nézegetésével, akkor a Facebook azt előbbre sorolja, mert valószínűleg érdekes lehet mások számára is.
Szűrők: a felhasználók által beállított saját szűrők figyelembe vevése (pl ha elrejtik az adott oldal bejegyzéseit, stb.)

Tehát ebből is láthatjuk, hogyha több elérést szeretnénk, akkor releváns, érdekes, informatív és szórakoztató tartalmat kell generálnunk az oldalunkra.

1. Ismerjük meg az ügyfeleinket és azt, hogy ők mit várnak el tőlünk

Nem győzzük hangsúlyozni a célcsoportunk pontos ismeretének a fontosságát. Ha tudjuk, hogy kinek szeretnénk eladni vagy szolgáltatni, akkor már jobban fogjuk tudni azt is, hogy mi az, amit az ügyfeleink (leendő ügyfeleink) elvárnak tőlünk. Ha ad hoc teszünk fel posztokat a Facebookra, az eredmény is olyan lesz: ad hoc. Tudjunk meg mindent róluk, amit csak lehet. Hány évesek, férfiak vagy nők, hol élnek, inkább cikket olvasnak szívesebben vagy a videókat részesítik előnyben, használnak-e okostelefonokat, stb.
Például ahelyett, hogy megosztunk egy semmitmondó linket, némi lapos leírással, generáljunk a célcsoportunknak megfelelő saját tartalmat! Abban a hangnemben és stílusban írjunk, ahogy ügyfeleink életkorának és beállítottságának megfelel. Tehát, ha egy biztosító cég oldalát visszük, melynek kedvelői főleg a 35-44-es korosztályból kerülnek ki, ne próbálkozzunk mémeket megosztani vagy Tibi atyás poénokkal operálni.

2. Különböző célcsoportjaink vannak? Használjuk a célközönség szűkítés lehetőséget!

Az egyik módja annak, hogy a megfelelő embereket érjük el az adott bejegyzésünkkel, az, ha használjuk a Célközönség szűkítése lehetőséget az egyes posztoknál. Ez a feature a Facebookon az egyik legkevésbé használt lehetőség, de ugyanakkor az egyik legerősebb is lehet, ha helyesen használjuk! Jöjjön itt ismét egy példa:
Tegyük fel, hogy az oldal egy nightclub és étterem oldala. 2 különböző szegmensre oszthatja a potenciális ügyfélkörét.

1. szegmens: a nightclub közönsége – 18-26 évesek
2. szegmens: az étterem közönsége – 30-55 év közöttiek

A nightclubbos italakciós bejegyzésekkel nem szeretné elrettenteni az étterem közönségébe tartozó felhasználókat, így megteheti, hogy azokat csak az 1-es szegmensbe tartozókkal osztja meg. Így nem keverednek a különböző szekciók bejegyzései és nem fog kedvelőket vagy asztalfoglalást veszíteni a hely.
Ahhoz, hogy ezt aktiváljuk az oldalunkon, menjünk a Beállításokra, azon belül pedig az Általános-ra. Ott pedig A hírfolyambeli célközönség és a bejegyzések láthatósága szekcióba tegyünk egy pipát:

blog1
Majd menjünk vissza az oldalunkra, írjuk meg a bejegyzésünket és kattintsunk a targetáló ikonra:

blog2

blog3
Ennyire egyszerűen el tudjuk juttatni a helyes célközönséghez a kívánt bejegyzést, mely így több interakcióra számíthat, ezáltal pedig az elérésünk is javulni fog.

3. A tovagyűrűző hatás – használjuk fel a releváns interakciókat, hogy szélesebb rétegekhez érjünk el

Ezért fontos az oldalunk lájkolóinak összetétele és ezért érdemes oldalunkon csak odaillő posztokat megosztani, hogy a kedvelőinknek köszönhetően még több releváns rajongót tudjunk begyűjteni. Ha a megfelelő célcsoport van túlsúlyban a kedvelőinket illetően, és jól megszerkesztett (az 1. pontban taglaltak szerint) posztot teszünk ki, számíthatunk a tovagyűrűző hatásra.
Amikor a felhasználók elkezdenek egy posztot kommentelni, megnézni, kattintani, tehát elköteleződnek, akkor a Facebook létrehoz abból egy bejegyzést a Newsfeedben. Ez megosztásra kerül az elköteleződött felhasználó személyes hálózatában és ha újabb interakció követi ezt, akkor újabb személyes hálózatokban jelenhet meg és így tovább.

blog4
A siker kulcsa tehát:
Releváns tartalom megosztása – ne essünk olyan csapdába, hogy egy csomó képet megosztunk cuki kis állatkákról, hacsak nem vagyunk kutyakozmetikusok vagy állatfotósok, mert lehet, hogy sokan lájkolják ezeket a bejegyzéseket, nem biztos, hogy a célközönségünk épül ezáltal.
Szórakoztató, látványos és informatív tartalmak megosztása – használjuk a Facebook Elemzések fülecskéjét, melyből kideríthetjük, hogy mely tartalmainkat preferálják jobban a kedvelőink.
Tudd, hogy ki a célcsoportod. Minél jobban ismered őket,annál jobb elérést tudsz generálni.
Használd a Célközönség szűkítést, hogy a megfelelőemberekkel oszthasd meg a megfelelő tartalmakat.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s