Igen! Mi mind egyéniségek vagyunk!

location-based-marketing

Az xAd Észak- és Latin-Amerikára, Nyugat-Európára és az Ázsiai-Csendes-óceáni térségre kiterjedő felmérésének eredményei szerint a lokáció alapú mobilmarketing megoldások mára gyakorlatilag általánossá váltak az érintett területeken. Fény derült azonban egy meglepő, belegondolva azonban kifejezetten logikus lehetőségre is: a lokáció alapú célcsoport képzésre.

Mintegy 574 marketing szakembert kerestek fel a kutatók, elsősorban hogy felmérjék a mobilmarketinghez kapcsolódó attitűdöket a szakmán belül. Az eredmények igen felemás képet mutatnak több szempontból is. A mobilmarketinget a legtöbb válaszoló fontos eszközként jelölte meg, ugyanakkor meglepő módon csak alig negyedük tartja a legfontosabbnak. Tekintve, hogy a jelenleg legfontosabbnak tartott Y és Z generációk számára a mobil jelenti az elsődleges platformot, vagyis a legnehezebben elérhető célcsoportokat ezen keresztül lehet a legjobban megszólítani, ez minimum különös. Ugyancsak egyfajta félig teli-félig üres pohár eredmény a fogyasztók mobil reklámokhoz való viszonyulását vizsgálta, a szakemberek egyfelől roppant aktívnak, és jól megszólíthatónak találták a mobilon keresztül elért vásárlókat, másfelől viszont arról számoltak be, hogy szokatlannak találják a megkeresés ilyen módját.

A legérdekesebb dolog azonban mégis a lokáció alapú marketinget firtató kérdésekre adott válaszok segítségével körvonalazódott: A szakma túlnyomó része aktívan használ ilyen megoldásokat, mégsem egészen úgy ahogy gondolnánk, azaz nem real-time lokáció alapú célzáshoz, hanem bizonyos csoportok hatékonyabb célzásához. Lényegében a lokáció előzményeket vizsgálják, és ezt használják fel arra, hogy új, aggregált célcsoportokat képezzenek, úgy is, mint kisgyermekes anyukák, üzleti utazók, aktívan szórakozó fiatalok, rendszeresen gyorsétterembe járók, és így tovább a végtelenségig.

A módszer igen hatékony, real-time lokáció alapú célzással kombinálva lényegesen jobb eredményeket produkál, mint utóbbi kizárólagos használata. Hiába szól minden manapság az egyéniségről, az igazság az, hogy legfeljebb egyéni csoportok vannak, bizonyos értelemben elég magas szinten működő csordaszellemmel felvértezve. Ez talán sértő lehet az egyes emberek szintjén, marketing szempontból ugyanakkor tökéletesen megmutatja, milyen új lehetőségeket teremt az okostelefonok egyre nagyobb penetrációja: szépen lassan felejtsük el a klasszikus célcsoport definíciókat, itt az ideje, hogy kitaláljuk a sajátjainkat!

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s