Online fogyasztói élmény: hasznos tippek marketingeseknek

A keresők segítségével a fogyasztók könnyen információkhoz jutnak, miközben az információk is könnyebben találják meg őket. Ez az infóbőség ugyanakkor nyomasztó is lehet, ami akár csökkentheti is a fogyasztók online élményét. Egy nemrégiben publikált Microsoft felmérés szerint a fogyasztók 63%-a reméli, hogy a jövő technológiája képes lesz kiszűrni a számukra releváns tartalmakat. Az is kiderült, hogy több mint egyharmaduk hajlandó személyes adatait is megosztani, amennyiben cserébe releváns tartalmakhoz jut. A fogyasztók egyértelműen előnyben részesítik a minőséget a mennyiséggel, vagyis kevesebb, de célzottabb tartalmakat szeretnének kapni, ahol a kontextus legalább annyira számít, mint a tartalom. Éppen ezért a marketing szakértőknek meg kell találniuk a megfelelő időt és helyet a közönség eléréséhez.

A digitális trendeket vizsgáló Microsoft kutatás szerint a mai fogyasztók egyre könnyebben osztanak meg információkat magukról az interneten, azonban az adatvédelem miatt továbbra is kiemelten aggódnak. Ez azt jelenti, hogy a cégeknek kell tájékoztatniuk a fogyasztókat arról, hogy milyen személyes adatokat használnak fel és ez milyen előnyöket jelenthet számukra. Erre az értéket teremtő cserére tehát a marketingeseknek kell felhívniuk az ügyfelek figyelmét.

  1. A legfőbb az átláthatóság

A mai világban, ahol a digitális lábnyomunk másodpercenként növekszik, a fogyasztók egyre nagyobb kontroll alatt szeretnék tartani „digitális énjüket”. A Microsoft felméréséből kiderül, hogy a fogyasztók 58%-a szeretné, ha ő dönthetné el, hogy a megosztott személyes információik mennyi ideig legyenek elérhetően online. További 78%-ot érdekelne egy olyan szolgáltatás, amely menedzselné a „digitális identitásukat”.

A fogyasztók egyre jobban átlátják azt is, hogy a személyes adatok ma már nem csak a névre, címre, e-mail címre korlátozódnak. A vállalkozásoknak tehát arra kell törekedniük, hogy a fogyasztóik azt érezzék, kontroll alatt tarják személyes adataikat, a megosztásért cserébe pedig előnyökhöz jutnak.

  1. Segítsük a fogyasztót „digitális identitása” kialakításában

A fogyasztók is igyekeznek csökkenteni digitális lábnyomukat, ami olyan alkalmazások felé tereli őket, mint például a Snapchat. Ez első ránézésre akár veszélyt is jelenthetne a digitális reklámipar számára, hiszen minél kevesebb információt osztanak meg online, annál nehezebb őket releváns tartalmakkal megtalálni.

Digital-IdentityEz azonban lehetőségként is felfogható, hiszen a digitális identitás menedzselése nem csak a tartalmak törtélést jelenti, a fogyasztók szeretik megosztani elért eredményeiket is. A legjobb maratoni idők, vagy utazási terveik megosztásával ugyanis online személyiségüket formálják. Az adatok szórakoztató módon történő megosztásával a fogyasztók úgy érezhetik, hogy kontroll alatt tartják online identitásukat, amit érdemes lehet a marketingeseknek is támogatniuk.

  1. Építs az exkluzivitásra

A kutatás azt is megállapította, hogy amíg személyes haszonra tehetnek szert, a fogyasztók 57%-a szívesen megosztja személyes adatait. Ehhez persze nagyon fontos, hogy a cég olyan nyelven kommunikáljon ügyfeleivel, amit azok meg is értenek, de olyan ösztönzőket is be kell vetniük, amivel rábírják őket a cserére. Ez a marketingesek feladata.

Ma, amikor a fogyasztók szinte megszállottan építik online identitásukat, az exkluzivitás szerepe óriási. Ha például egy luxus divatüzlet az őszi kollekció nagyközönség előtt történő bemutatása előtt kiemelt ügyfeleinek „invite only” online bemutatót szervez, biztosan erősíteni tudja bennük a kiemelt ügyfél érzetet. Az értékesítési adatok alapján könnyen ki lehet választani a legjobb ügyfeleket, akiket VIP-ként kezelhetnek, például hamarabb bemutatva nekik az újdonságokat. Mindezt közösségi oldalakon is kommunikálva a vállalatok is hozzájárulnak az ügyfelek digitális imidzs-építéséhez.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s