Guideline: mi micsoda a Facebook admin panelján?

Akár tapasztalt Facebook oldalkezelőről van szó, akár egy kezdőről, ismernie kell az admin panelen található esszenciális gombok különböző jelentését és funkcióját.

Facebook-Admin

Az admin panel egy üzleti oldalon a borítókép körül található, ezek gyors elérést biztosítanak minden alapvető funkcióhoz, ezáltal könnyebb és gyorsabb az oldalunk kezelése.

blog1

Összeszedtük, hogy mi mit jelent és hogyan érdemes az egyes funkciókat használni:

  1. Üzenetek: Itt tudjuk megnézni a felhasználók által az oldalunknak küldött üzeneteket. Ha belépünk az Üzenetekbe 4 mappával találkozunk: Bejövő üzenetek, Egyéb, Archivált és Kéretlen tartalom. A Bejövő üzenetek között találjuk a követőink és nem-rajongóink által küldött üzeneteket, archiváltak között, amelyeket elmentettünk és Kéretlen tartalmak között pedig azokat, amelyeket spamnek jelöltünk. Az üzleti oldalakon olyan opciót is tudunk választani, hogy senki ne tudjon nekünk üzenetet küldeni.
  2. Értesítések: Gyors rálátást kapunk az oldalunk jelenlegi aktivitásáról. Mutatja a hozzászólásokat az egyes posztjainkhoz, a megosztásokat, kedveléseket.
  3. Elemzések: Részletes elemzése oldalunknak időintervallum szerint, stb. Az Áttekintésben a fontosabb számokat látjuk, de egyenként is meg tudjuk nézni ezeket az adatokat. Kedvelések: like-ok száma, idő szerinti alakulása, hely szerinti lebontása. Elérés: bejegyzések elérése; fizetett és organikus, napi interakciók, negatív interakciók (bejegyzés elrejtése, stb.). Látogatások: az oldalunkhoz tartozó különböző lapjaink látogatottsága, mint pl a Fényképek lap vagy ha van applikációnk az oldalon elhelyezve, stb. Itt jeleníti meg a külső weblapokról érkező látogatásokat is lebontva. Bejegyzések: Itt megnézhetjük, hogy mikor érhetőek el a rajongóink, azaz mikor vannak online, mikor érdemes nekik posztolni. Továbbá itt találjuk az összes bejegyzésünk részletes statisztikáját is. Videók: az oldalon található videók megtekintéseinek száma. Személyek: a rajongóink demográfiai adatai, kor, ország, város és nyelv szerint.
  4. Közzétételi eszközök: Itt láthatóak a már publikált és az időzített posztjaink. 4 mappát találunk itt: Közzétett bejegyzések, Időzített bejegyzések, Piszkozatok, Lejáró bejegyzések.
  5. Beállítások: Itt érjük el az oldalunkra vonatkozó beállításokat; Oldal adatai, leírás, oldal szerepkörei (admin szerepek kiosztása), Alkalmazások, stb. Itt tudjuk változtatni az oldalunkon lévő korlátozásokat, biztonsági beállításokat, láthatóságot.
  6. EZEN A HÉTEN: A jobb oldalon található összesítés a fontosabb statisztikákból; elérés, bejegyzéshez kötődő aktivitás, Call-to-action gomb használata, válaszadási arány. ezekbe belekattintva megkapjuk a részletes elemzéseket az adott területekről.
  7. Borító kép: figyeljünk arra, hogy ne legyen túl zsúfolt és ne akarjunk a borítóképen direkt értékesíteni. Mivel a borítókép megjelenik, ha linkelik az oldalunkat, erős eszköz lehet az értékesítésben, ha megkapó, releváns, ám nem túl tolakodó képet teszünk oda. Figyeljünk a méretezésre is, a címlap kép 851×315 px lehet. Ha lehet, a borítóképünk mindig legyen alkalomhoz illő, ne legyen kint nyáron egy karácsonyos kép.
  8. Profil kép: amikor kiválasztjuk a profil képünket, gondoljuk át, hogy ez a kép fogja reprezentálni a cégünket az egész Facebookon. Ez jelenik meg a hozzászólásaink mellett, a posztjaink mellett, stb. A legjobb, ha az üzlet logóját használjuk. (A profil kép méretei: 180×180 px)
  9. Call-to-action gomb: Ezzel a gombbal tudjuk csatlakoztatni külső landing oldalainkat az oldalunkkal. Válasszunk olyan gombot, mely releváns a cégünk számára és valóban a remélt landing oldalra juttatja a felhasználókat. Ezek lehetnek: Vásárlás most, Foglalás most, Kapcsolatfelvétel, Alkalmazás indítása, Játék indítása, Regisztráció, Videó megtekintése. Ne felejtsük el, már erre a gombra is tudunk hirdetést generálni!

blog2

  1. Névjegy: Töltsük ki a Névjegyünket, melybe elhelyezhetjük a weboldalunk címét, és minden fontos dolgot, melyet az üzletünkről tudni érdemes a felhasználóknak.
  2. Telepített alkalmazások: Ezek közül kettőt tehetünk ki felülre, a borítókép alá. Arra figyeljünk, hogy az összes valaha telepített alkalmazásunk megjelenik a Továbbiak fül alatt, így a feleslegeseket, melyeket soha többé nem használunk, esetleg olyan adatokat tartalmaznak, melyek nem időtállóak, inkább töröljük.
Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s