Így szerezz hűséges követőket Instagramon – 2. rész

Következzék posztsorozatunk második része, ahol újabb 5 hasznos tippet mutatunk be, melyek segíthetnek Instagram követőink számának növelésében. Az első részt itt olvashatjátok.

INSTA

  1. Írj ki fotópályázatot

A hashtagek használatával nagyon könnyen lehet fotókat gyűjteni egy-egy téma köré, amely taktikát már számos márka sikerrel kipróbált. Az Instagram maga is kiírt egy ilyen fotóversenyt, ahova #recreatedclassic hashtag használatával várt fotókat, a téma pedig híres fotók reprodukálása volt.

  1. Használj bátran hangulatjeleket

Az emojik, vagyis a smiley-szerű képecskék használata ma már szinte a legelterjedtebb módszer a hangulat kifejezésére. Az Instagram statisztikái szerint ma már a feliratok és kommentek közel 50%-a legalább egy, vagy két hangulatjelet tartalmaz.

  1. Kereszt-promóció

Győződj meg róla, hogy meglévő rajongóid tudnak arról, hogy fent vagy Instagramon is. Szerencsére a feltöltött képeket egyszerűen meg lehet osztani Facebookon, Twitteren, Tumblr-en, Flickr-en és Foursquare-en is. Érdemes lehet a saját blogposztokban is Instagram fotót beágyazni.

Ennél is hatásosabb lehet, ha a Facebook oldalukba beágyazunk egy Instagram feedet.

  1. Készíts videókat is!

Az Instára akár 15 mp hosszúságú videókat is fel lehet tölteni, amit egyelőre nem használ ki túl sok felhasználó: egy idei felmérés szerint a posztok mindössze 10%-a videó, vagyis bőven lehet még újat mutatni ebben a tartalomtípusban.

  1. Használd aktívan te magad is!

A követők számának növelése mellett nem szabad megfeledkeznünk az Instagram valódi funkciójáról, a szórakozásról, arról, hogy itt is kapcsolatokat hozhatunk létre és ápolhatjuk azokat. Érdemes tehát minden nap egy kis időt szánni arra, hogy válaszoljunk a kommentekre, mások fotóit likeoljuk, új embereket kövessünk. A fent leírt „követés, like, like, like” stratégia ugyanis új követőket eredményezhet és a közösségi média élményt is növeli.

Ráadás tipp: link csatolása

Egy előző posztunkban írunk már arról, hogy a képek leírásában nem szerepel közvetlen link, minden URL-cím, amit megpróbálsz felvenni a kép mellé, szövegként jelenik meg. Az Instagram kizárólag a felhasználói profilban engedélyez kimenő linket elhelyezni, amit viszont akárhányszor lecserélhetünk. Érdemes tehát a képek alá odaírni, hogy a link a profilnál található.

Bonyolult, hosszú URL helyett, érdemes link-rövidítéseket használni, amiket a felhasználók is könnyen megjegyeznek és beírják a böngészőbe.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s