Nemzetfüggő platformok?

Még csak meg sem tudja közelíteni egymás a két domináns platform a legfontosabb mutatók tekintetében: ha a minél nagyobb felhasználói bázis, illetve a letöltések maximalizálása a cél, akkor nincs jobb az Androidnál, fizetési hajlandóság szempontjából azonban messze az iOS vezet. Az országok szerinti megoszlás viszont már annál érdekesebb, még a végén a platform preferencia is bekerül a nemzeti karakterisztikák közé, legalábbis az App Annie legfrissebb statisztikái szerint.

wwdc-2015-apple-watch-apps-3534

Nincs új a nap alatt, mégis furcsa látványt nyújt, ha a két vezető okostelefon platform fő statisztikáit egymás mellé tesszük. A Google Play nagyobb elérése révén érthető módon csaknem kétszer annyi appletöltést produkál, mint az iOS App Store, az összbevételeket elnézve azonban épp fordított a helyzet: a felhasználók számában szerzett tetemes fölény csak arra elegendő, hogy az Android alkalmazások bevétele épphogy meghaladja az iOS appok által belapátolt összeg felét.

Screen-Shot-2015-07-17-at-6.14.46-AM-800x321

Az ország statisztikák annál érdekesebb képet mutatnak. Összbevétel szempontjából a két első helyen mindkét esetben Japán és az USA osztoznak, a TOP 5-ös listák között azonban csak ennyi az átfedés: a jelek szerint Dél-Koreában, Tajvanon és Németországban az Android appokért fizetnek szívesebben, az iOS viszont Kínában, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában tarol. A letöltések számában ugyancsak megvannak a közös nevezők, ezúttal az USA mellett Brazília személyében, a többi szereplőt elnézve azonban már nehéz logikát találni. Konkrét következtetéseket levonni nyilván ennyi adatból nem lehet, mindenesetre az ilyen mértékű eltérések legkevesebb elgondolkodtatók, nem csak az a kérdés ugyanis miért hajlandóak adott ország lakói fizetni, hanem az is, melyik platformon.

Screen-Shot-2015-07-17-at-6.20.18-AM-800x573

Az egyetlen terület, ami gyakorlatilag mindkét esetben egybeesik, az a használat módja. Továbbra is a közösségi média uralkodik az okostelefonokon, a legdinamikusabb növekedést azonban vitán felül a szórakozás kategóriája produkálja. Az anno sokak által lesajnált kisképernyő egyre meghatározóbb pozíciót harcol ki magának, köszönhetően elsősorban a videómegosztók, streamelhető online tartalmak előretörésének. Ahogy az a Google napokban kiadott közleménye is példázza, a YouTube csak az USA területén több felhasználót ér el a 18-49 év közötti korcsoportban, mint bármelyik kábelcsatorna, a napi aktivitás mértéke pedig mostanra átlag 40 percre nőtt, csak mobilon, ami az előző évhez képest 50 százalékos növekedés.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s