Változott a Facebook hirdetések CPC modellje

Jó hír lehet a Facebook hirdetőknek, hogy jelentős mértékben letisztult a kattintás alapú árazás mérési metodikája. A kék óriás múlt héten jelentette be a változást, úgyhogy az eddig fölösleges kattintásokért is fizető hirdetők már akár is rá is szabadulhatnak az új rendszerre.

A változás egyszerű, mégis nagyszerű. Bármelyik Facebook hirdetési formát választottuk, eddig a CPC, azaz kattintásokra optimalizált árazási modellt választva, olyan kattintások is számlázásra kerültek, amik az értékesítési folyamat szempontjából nem relevánsak. Kattintásnak számított például a hirdetés lájkolása, vagy megosztása, a kommentelés, de akár a hirdetés képének megtekintése is. Egy interakciókra épülő poszthirdetés esetében ez kifejezetten előnyös, azonban egy weboldalra mutató hirdetés teljesítményét jelentősen rontja, hiszen ez utóbbi esetében a cél a felhasználók beterelése a weboldalon induló konverziós tölcsérbe.

Na, ez most már nem így van. Kattintásnak kizárólag azok az interakciók számítanak, amik a definiált cél szempontjából relevánsak: weboldalra való kattintások, “call to action” (shop now, install app, learn more, stb.) gombra való rátenyerelés, vagy videó megtekintés. A kattintásokra optimalizált modellt választva így kissé növekednek várhatóan a kattintási költségek, de ezek valóban valósak lesznek, így a konverziós költségek csökkenhetnek.

További előny lehet, hogy korábban szinte lehetetlen volt más hirdetési platformokkal (khm Google Adwords) összehasonlítani a Facebook hirdetések teljesítményét, mert máshogy volt definiálva egy CT és egy konverzió. Mintha almát akarnánk narancshoz hasonlítani. Az új változással viszont már két almát hasonlíthatunk össze. Jó étvágyat a hirdetéskezelőknek és az elemzőknek!

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s