13 Facebook hirdetési hiba, amit jobb elkerülni! 2. rész

Az előző részben 6 általános hibát tárgyaltunk ki, folytatjuk a maradék 7-tel!

car-off-cliff-sign

7. Nem használjuk ki az új funkciókat, újításokat

A Facebook folyamatosan újabb és újabb funkciókkal, targetálást segítő kiegészítésekkel bővíti hirdetési rendszerét, melyek mind a hirdetőt segítik. Gyakran tapasztaljuk, hogy egy-egy ilyen új funkció bevezetésénél sokkal többet ér a pénzünk, mert az elérés és a kattintásszám is megnövekszik. Például, amikor mi is teszteltük az új carousel-típusú hirdetést, szép eredményeket értünk el vele.

facebook-product-ads-carousel

Érdemes tehát szemmel tartani a frissítéseket és ki is próbálni azon melegében!
Legújabb frissítésük a térképes helymeghatározás és hogy kiválaszthatjuk azon belül is, hogy kiknek szánjuk a hirdetésünket:

blog1

8. Nem igazítjuk a hirdetéseket az aktuális megmozdulásokhoz

Ez alatt pontosan azt érjük, hogy amikor az egész világ (vagy az a közösség, amelynek hirdetünk, pl. Budapest vagy Magyarország) egy témán pörög, akkor érdemes arra felfűzni a hirdetésünket. Arra figyeljünk, hogy ezek a trendek hamar elévülnek, ne futtassuk a hirdetést hetekig.

blog3

9. Nem hirdetünk az interakciókra

Amikor kiteszünk egy posztot a falunkra, az csak az oldal lájkolói 2%-ának a timeline-ján jelenik meg. Ám amit mindig elfelejtünk: ha több interakció (lájk, megosztás, komment, kattintás) történik az adott poszt alatt, ez a 2% tovább növekszik. Érdemes tehát meghirdetni az egyes posztokat, hisz már 1000 Ft-ból is szép eredményeket érhetünk el. Igaz, hogy nem mérhető ez konkrétan az eladásokban, hisz nem konverzióra hirdetünk, de megéri, hisz kialakíthatunk ezáltal egy közösséget, akik akkor is követik az oldalunkat és kommentelnek, ha nincs minden poszt meghirdetve.

10. Olyanokra célzunk, akik már lájkolták az oldalunkat

Amikor létrehozunk egy olyan hirdetést, amitől új lájkolókat várunk, akkor győződjünk meg arról, hogy csak azokra célzunk, akik még nem követik az oldalunkat. Nagyon egyszerű kiküszöbölni ezt a hibát, de ha nem figyelünk, ugyanilyen könnyen bele is eshetünk.

blog2

11. Nem hirdetjük meg a terméktámogató posztokat

Az előző részben írtuk, hogy ne csak a terméktámogatós posztokat hirdessük meg, de ugyanez visszafelé is igaz! A fontosabb (leárazás, akció, új termék, stb.) posztokat szinte kötelező meghirdetni, ugyanis a Facebook azokat a bejegyzéseket, amik valamely termékre, eladásra, foglalásra, stb. vonatkoznak, automatikusan elsüllyeszti, hacsak nem hirdetjük meg azokat.

12. Nem ellenőrizzük le a hirdetést, mielőtt az kikerülne

Miután létrehoztuk a tökéletes hirdetésünket, mindig nézzük meg az előnézetet, mielőtt rányomnák a „Megrendelés elküldése” gombra, hogy biztosan azzal a képpel kerül-e ki, amit kiválasztottunk, jól van-e a kép beigazítva, az összes hirdetési platformon, amit kiválasztottunk (jobboldal, mobil, stb.) jól mutat-e, a szövegben nincs-e elírás, jó-e az időtartam és az összeg, a megfelelő Call-to-action gombot választottuk, stb.

13. Nem elég erős az érkezési oldalunk

Ha a hirdetésünkben a weboldalunkra tereljük az embereket, akkor nagyon fontos, hogy a nyitóoldal, ahová a hirdetésben szereplő Call-to-action gomb vagy link segítségével jutnak, elég meggyőző és minőségi legyen. Hiába jó a termék, amit el szeretnénk adni, ha a weboldalunk maga a káosz. Legyünk biztosak abban, hogyha az illető megérkezik az oldalunkra, pontosan fogja tudni, hogy ott mit kell csinálnia, hogy hozzájusson a beígért kuponhoz, vagy ajánlathoz, ami a hirdetésben szerepelt.

Ha hirdetéseket szeretnénk futtatni a Facebookon, szakítsunk időt arra, hogy megtervezzük a büdzsét, hogy mennyit költünk pontosan a weboldali hirdetésekre és mennyit a poszthirdetésekre.
Ne sajnáljuk az időt egy szép és vizuálisan is megkapó kreatív létrehozására, mindig tartsuk szemmel az eredményeket és mindig, de mindig ellenőrizzük le a hirdetésünket, mielőtt az kiélesedik!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s