Antiszociális háló

anti_social_network_cover

Milyen gyakran fordul elő, hogy belépéskor az első dolog amit a Facebook hírfolyamodban meglátsz, a 15 éve a szomszédból elköltözött lány aznapi reggelijéről készült fotó, vagy egy olyan oldal posztja amire már nem is emlékszel mikor iratkoztál fel, nem beszélve arról hogy miért? Ha heti / havi / féléves / éves rendszerességgel gyilkos hide kampányok során cenzúrázzuk a saját hírfolyamunkat, akkor örülhetünk: A Facebook legújabb fejlesztésével ezt minden eddiginél egyszerűbben, és átláthatóbb módon tehetjük meg.

Facebook_news_feed_screenshots_1.0Hacsak nem te vagy az a fickó, akit kétpercenként megszólít valaki az utcán, minden pultost névről ismer, és még az Antarktiszon is jó eséllyel botlik ismerősbe, akkor valószínűleg nem érdekel mind a két-három-ötszáz ismerősöd életének minden apró villanása. Ha pedig így van, akkor bűntudattal vagy kéjes örömmel, de nyúltál már a hide, urambocsá’ az unfollow gomb felé. A hírfolyam vitán felül a Facebook gerince, mind felhasználói, mind hirdetői szempontból, így eredendő érdek, hogy a felhasználó valóban csak a számára fontos bejegyzéseket lássa, minimálisra csökkentve ezt a sajátos “reklámzajt”.

A legújabb iOS kliens verzióban már elérhetők azok az új eszközök, melyek végre kényelmesebb alternatívát adnak a kezünkbe a hírfolyam rendben tartására. A “News Feed Preferences” eszköztár talán egyik legkellemesebb tagja az a lehetőség, mellyel beállíthatjuk azokat az ismerősöket és követett oldalakat, melyeket minden esetben meg akarunk jeleníteni. Ezzel egyfajta prioritást adhatunk annak, akinek szeretnénk, és biztosan nem maradunk le egyetlen általa megosztott tartalomról sem. Szervezettebbé vált a leiratkozások kezelése is, nem kell a hírfolyamban megkeresni a nem kívánt tartalomgazda posztját előbányászni, hanem egy rendezett listából pár érintéssel választhatjuk ki azokat, akikre már nem vagyunk kíváncsiak. Őket mellesleg ugyanilyen egyszerűen, egy másik listából bármikor visszaállíthatjuk, ez utóbbi listán a leiratkozás időpontját is követhetjük, így könnyedén kideríthetjük, továbbra is rendre pénzenergiát küldözget az adott delikvens, vagy három év alatt megjött az esze.

Facebook_news_feed_screenshots_2.0

Végül, de nem utolsósorban a rejtőzködés elősegítése mellett az új tartalmak elérését elősegítő, ajánló funkció is bekerült. Ez gyakorlatilag nem tesz mást, mint szokásainkat követve valóban érdekes, releváns tartalmakat próbál figyelmünkbe ajánlani. Hol itt az újdonság? – kérdezhetnénk. Valójában sehol, ezek a funkciók valamilyen formában eddig is elérhetőek voltak, azonban ezúttal egységes felületre kerültek, egyszerűbben kezelhető formát öltöttek, gyönyörűen példázzák, miként lehet egy kis fazonigazítással magasabb szintre emelni a felhasználói élményt. Hirdetőként, vállalati profil tulajdonosként sem kell aggódnunk, hiszen legfeljebb azon felhasználók hírfolyamából kerülünk ki, akiket amúgy sem sikerült hatékonyan megszólítanunk, ergo nem jelentenek potenciális célközönséget. A valóban értékes rajongókat viszont annál jobb hatásfokkal érhetjük el, üzenetünk nem veszik el a sok szemét között.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s