Youtube vs. Facebook – Round 3

Korábban már többször is írtunk a Facebook trónfosztási terveiről, melynek célja, hogy hosszú távon a Youtube helyett a kék óriás váljon az első számú videómegosztó platformjává. Újabb lépés történt, a szerdai bejelentés alapján érkezik egy új, ajánlott videók hírfolyam, valamint bevezetésre kerül a tartalomszolgáltatók díjazására egy monetizációs rendszer is.

A rendszer alap logikája kísértetiesen hasonlít a Youtube-hoz, az apró részletekben azonban jelentősek az eltérések. A tartalomszolgáltatók itt részesedést fognak kapni a videóik előtt és/vagy közben megjelenő hirdetésekből, azonban a hirdetések más logika alapján jelennek meg. A bevételszerzési lehetőség kizárólag az újonnan bevezetett (hagyományos hírfolyam alszekciójaként működő) ajánlott videók folyamon keresztül lesz lehetséges. Amennyiben a felhasználó megtekint például egy sport összefoglalót, a rendszer automatikusan ajánl új tartalmakat, a hirdetések pedig ezek előtt/közben jelennek meg.

A bevételmegoszlás jelenlegi állás szerint ugyanaz lesz, mint a Youtube esetében: 55% megy a tartalomszolgáltatóhoz, 45% marad a Facebook-nál. Itt is felfedezhető azonban egy apró trükk, a hirdetések akár 2-3 videóban is szétszóródhatnak. Ilyenkor a tartalomszolgáltatókra eső bevétel megosztásra kerül a 2-3 videó tulajdonosa között olyan arányban, hogy a felhasználó melyik videóból mennyit nézett meg.

A rendszer már tesztelés alatt van kiválasztott partnerekkel. Azt viszont, hogy mennyire tudja megszorongatni ezen a téren a Facebook a Youtube-ot, csak az éles bevezetés után fog kiderülni. A tartalomszolgáltatók figyelmét egészen biztosan fel fogja kelteni a lehetőség, de még nem egyértelmű, hogy melyik platform esetében szembesülnek jobb kondíciókkal (bevétel, elérés, stb.). Mi hirdetőként mindenképpen fogunk adni egy esélyt a Facebook-nak is.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s