13 Facebook hirdetési hiba, amit jobb elkerülni! 1. rész

Szeretjük vagy sem, a Facebook rengeteg mindent tud a felhasználóiról, így szinte ezen a platformon a legkönnyebb targetálni a hirdetéseinket pontosan azok számára, akiknek szánjuk. De könnyű hibázni is, megmutatjuk, hogy mit ne csinálj!

4660452869_ec134f95c6_b

1. Csonkolt szöveg

A Facebookon rendkívül egyszerű hirdetést létrehozni, hisz egyből a Hírfolyamból is lehetséges beállítani. De ez a kényelem nagy hibalehetőségeket is magában rejt. Ha létrehoztunk egy üzleti oldalt, a Facebook felajánlja annak meghirdetési lehetőségét is, azokkal az információkkal, amiket oldalunkról leszed. Ám nem árt odafigyelni, mert ez gyakran csonkolt szöveget eredményezhet. A nem oda illő képekről nem is beszélve.

exapmle1

Hogyan kerüljük el? A maximális karakterszám, ami megjelenik egy hirdetésnél (kivéve a poszthirdetéseket: lásd a Facebook hirdetések ABC-je cikkünket) az pontosan 90 karakter. A Facebook egy ilyen hirdetésnél a „Rövid leírás”-ból húzza be a szöveget. Ahhoz, hogy a megfelelő szöveg kerüljön ki, limitáljuk 90 karakteresre az oldalunk Névjegy alatt található Rövid leírás szekcióját. (Vagy indítsunk hirdetésünket a Hirdetéskezelőből, viszont akkor oda a kényelem, ám sokkal több funkciót elérhetünk!)

2. Nem az előnyöket hangsúlyozzuk

Klasszikus marketing hiba, ha a hirdetésünk az általunk nyújtott funkciókra összpontosul, nem pedig arra, hogy ezek milyen előnyökkel járnak annak, aki megvásárolja termékünket, vagy igénybe veszi a szolgáltatásunkat. Írhatunk ezer dolgot is, amit nyújtunk, de ha nincs kiemelve a szövegben az az előny, amit az összes többi versenytársunknál jobban tudunk, akkor máris kevésbé lesznek sikeresek a hirdetéseink.

3. Nem specifikus a targetálás

A Facebook hirdetések legnagyobb előnye, hogy minden hirdetési platformnál jobban és pontosabban lehet targetálni őket. Célozhatunk: nem családi állapot érdeklődési kör életkor helyek nyelvek magatartások demográfia kapcsolatok Amikor a Hírfolyamodban megjelenik egy nem releváns hirdetés, az soha nem a Facebook hibája, hanem a hirdetőé.

4. Csak az eladást erőltetjük

Az emberek alapvetően nem szeretnek hirdetéseket nézegetni a saját Hírfolyamukban. Amióta pedig a Facebook bevezette az új algoritmusát, miszerint az üzleti oldalaknál az elérés csak 2%, a márkaépítő, nem terméktámogató posztokat szinte senki sem látja, mivel ahhoz, hogy elérést generáljunk, kénytelenek vagyunk meghirdetni az egyes posztokat és nyilván nem arra akarunk költeni, amiben nem szerepel a termék vagy a szolgáltatás. Pedig megéri néha-néha egy márkaépítő, nem terméket eladni kívánó bejegyzést is megfuttatni egy kisebb összegért. Példa: A Tápfutáron egy cikk meghirdetése, amely arra figyelmeztet, hogy mire figyeljünk a kánikulában, ha állatot tartunk.

example2

5. Csúnya kreatívot használunk

A Facebook egy különösen vizuális platform, így nagyon oda kell figyelni arra, hogy a hirdetési kreatívunk maximálisan eleget tegyen az elvárásoknak. Érdemes bele időt, energiát és pénzt fektetni és egy igazán megkapó hirdetést létrehozni, hogy a felhasználó egyszerűen csak „elfelejtsen” továbbgörgetni.

6. Nem használjuk ki a Call-to-action gombokat

A Call-to-action gombok nagy előnye, hogy azonnal felhívja a figyelmet a vásárlásra, előjegyzésre, feliratkozásra, stb. Mindenképpen érdemes használni!

example3

A CTA gombok a következők lehetnek:

example4 Folytatjuk!

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s