Hogyan csinálj pénzt az Instagramból?

Havi mintegy 300 millió aktív felhasználóval, és több mint napi 70 millió poszttal ma már vitathatatlanul komoly dominanciára tett szert az Instagram a közösségi oldalak között. De vajon miként lehet elérni, hogy ez a hatalmas felhasználói közeg vásároljon is? Mely marketing stratégiák működnek megfelelően ezen a platformon? Ahhoz, hogy az Instagramon is forgalmat tudjunk generálni, meg kell értenünk a platform csínját bínját. A következő tippek a helyes értékesítési stratégiák kialakításában segíthetnek.

insta

Használj linkeket kreatívan!

Ha már használtad az Instargramot bármely minőségben, biztosan észrevetted, hogy a képek leírásában általában nem szerepel közvetlen link. Minden URL-cím, amit megpróbálsz felvenni a kép mellé, szövegként jelenik meg. Az Instagram ugyanis kizárólag a felhasználói profilban engedélyez kimenő linket elhelyezni, ami miatt különösen nehéz eldönteni, hogy egy adott tartalom generál-e forgalmat, végső soron vásárlást a weboldalon.

Mivel meglehetősen kicsi az esélye annak, hogy a felhasználó kilépjen az Instagramból, megnyisson egy böngészőt, és beírja a megvásárolni kívánt termékre mutató URL-t, ezért igen kreatívan kell linkeket közzétenni, hogy ezt a folyamatot a leginkább leegyszerűsítsük.

Bonyolult, hosszú URL helyett, érdemes link-rövidítéseket használni. A Bitly, vagy a TinyURL segítségével ez könnyen megoldható, a rövid linkeket ugyanis a felhasználók is könnyen megjegyzik és beírják a böngészőbe. Plusz előnyük ezeknek az URL-rövidítő platformoknak, hogy analitikát is szolgáltatnak, így az Instagramon elhelyezett link-stratégia hatékonyságát is mérni tudjuk.

Alternatív megoldásként néhány márka egyszerűen a profil leírásában jelenít meg kattintható linket, ezzel minimalizálva a potenciális vevőktől elvárt szükséges lépéseket. Az adott képnél már csak arra kell felhívni a felhasználó figyelmét, hogy a profil leírásban megtalálja a webshopra mutató linket.

Használj landing page-et!

Mivel a potenciális vásárlók nem tudnak az Instagramon belül vásárolni, muszáj őket elküldeni egy másik oldalra. Egyesek egyszerűen a céges honlapra próbálják irányítani a felhasználókat, ez azonban nem biztos, hogy a legjobb megoldás értékesítési szempontból. Ha a felhasználókból valóban vásárlókat szeretnél, érdemes őket egy landing oldalra irányítani, ahol közvetlenül azt a terméket tudják megvásárolni, amit az Instagramra posztoltunk.

Egy hatékony landing oldalhoz érdemes fejben tartani, hogy az Instagramról érkező forgalom szint kizárólag mobilról érkezik majd, vagyis érdemes az oldalt is különféle mobil eszközökre optimalizálni. Érdemes folyamatosan tesztelni és javítani a design-t, hogy kiderüljön, hosszú távon melyik landing oldal képes legtöbb forgalmat generálni.

A landing page abban is segítségére lehet a marketingeseknek, hogy teszteljék a különböző sales üzenetek teljesítményét. A landing page tervezésekor a legfontosabb szempont, hogy a lehető legegyszerűbben lehessen azon valamilyen konverziót, például vásárlást végrehajtani. Ezt persze nem olyan könnyű elérni, azonban folyamatos fejlesztéssel és a felhasználói utak figyelemmel kísérésével közelíthetünk a tökéleteshez.

Köss partnerségeket!

Amennyiben nem tudsz, vagy nem szeretnél saját landing oldalt létrehozni, érdemes lehet valamilyen egyéb eszközhöz fordulni, amellyel hatékonyan el tudjuk érni az értékesítési céljainkat. A Like2Buy és a LiketoKnow két olyan eszköz, melyek segítségével hatékony kapcsolat teremthető az Instagram hírfolyamunk és a vásárlási folyamat között.

A Nordstrom webáruház például Like2Buy-t használ arra, hogy nyomon kövesse az értékesítési forgalmát. Ehhez egy linket kell beillesztenie a profil leírásába, amelyre ha rákattint a felhasználó, egy landing page-re érkezik, ahol a márka minden Instagram fotója megtalálható, közvetlen linkkel a webshopra, ahol meg is lehet vásárolni azokat.

IMG_2489

A Nordstrom tehát nem készített külön landing oldalt, hanem a Like2Buy által menedzselt oldalt használja, amely tökéletesen illeszkedik a márka stílusához. A platform számos további testreszabási lehetőséget is felajánl a termék galéria esetében, hogy az jobban megfeleljen a márka stíluselemeinek, de re-targetálás, e-mail küldő szolgáltatások is elérhetőek, hogy a közösségünk folyton értesüljön az újdonságokról, ehhez mindössze annyi kell, hogy Instagram profiljukkal csatlakozzanak a Like2Buy-hoz. Mindez végső soron abban segít, hogy az Instagram felhasználók végül vásárlókká váljanak.

A LiketoKnow esetében, ha a felhasználó like-ol egy Instagram tartalmat, e-mailt kap azokról a linkekről, amelyeken meg tudja vásárolni a képen szereplő termékeket.

Talán néhányan már észrevették, hogy az Instagramon is megjelent a szponzorált poszt a hírfolyamban. Az Insta jelenleg néhány márkával közösen azon dolgozik, hogy teszteljék a hirdetési rendszer működését, amely egyelőre a nyilvánosság számára még nem elérhető.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s