Pinterest: hamarosan már mobilon is megvásárolhatjuk kedvenc pinjeinket

A Pinterest nemrégiben mutatta be az új, „Vásárolj” gombot, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egy adott terméket az alkalmazáson belül megvásároljanak, anélkül, hogy át kellene kattintaniuk egy másik oldalra.

pinterest

Az új, megvásárolható Pin funkció még ebben a hónapban elérhető lesz iOS-en, Androidon és Weben valamivel később, igaz, egyelőre csak az USA-ban. A Pinterest partnerei közé tartozik a Macy’s, a Neiman Marcus és a Nordstroms is, valamint számos helyi márka. A funkció úgy működik majd, hogy a „Vásárolj” gombra kattintás után, az alkalmazáson belül lehet majd bankkártyával, vagy az Apple mobilfizetési rendszerén keresztül.

A Pinterest először 2013-ban mutatta be a promotált pin-eket, idén év elején pedig már az animált változatot is elkezdték tesztelni.

Mivel a felhasználók 80%-a mobilról érkezik, nem véletlen, hogy a Pinterest igen jelentős erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a használók könnyebben vásárolhassanak az alkalmazáson keresztül.

A Pinterest ezen felül a Shopify online bolt szolgáltatóval és a Demandware e-kereskedelmi platformmal is együttműködik, melynek köszönhetően még ebben a hónapban mintegy 2 millió termék válik megvásárolhatóvá az alkalmazásban, olyan fizetési platformok használatával, mint a Stripe vagy a Braintree.

Az értékesítések után a Pinterest nem számít fel díjat, a szállításról és az ügyfélszolgálatról azonban az eladónak kell gondoskodnia. A bankkártya adatokat nem tárolja az oldal: Apple Pay használata esetén például a számlaszám helyett egy készüléket azonosító számot használ, vagyis az eladó nem kapja meg a vevő tényleges számlaszámát.

Mégis, miért éri meg ez a Pinterestnek? Elsősorban azért, mert reményeik szerint ezzel a funkcióval támogatni tudják a Promoted Pins elnevezésű hirdetésüket, mivel az üzleti felhasználók beilleszthetik a „Vásárolj” gombot is hirdetésükbe.

Az Instagram is beindult

De nem csak a Pinterest igyekszik bevétel-generáló szerkezeti változtatásokat eszközölni. Az egyik legnagyobb riválisa, az Instagram is most jelentett be, hogy bevezeti a hirdetésekhez kapcsolódó vásárlási funkciót.

Első lépésként a “direct response” típusú hirdetések kerülnek bevezetésre, amely közvetlen cselekvést vár el a megcélzottaktól, például hírlevél-feliratkozást, installálást, vagy vásárlást. A június eleji bejelentéskor a cég azt mondta, hogy a napokban kezdik meg a teszteket a márciusban bevezetett carousel típusú hirdetésekkel.

A hirdetők számára több információ elérhetővé válik majd a vásárlók Facebook-fiókjából, a most elérhető életkor, lakhely és nem információk mellett olyanok, mint a demográfiai adatok, illetve az érdeklődési kör. A cégek emellett a más platformokon megszerzett ügyfél-adatokat is behúzhatják majd az Instragramra, bár a mikéntről még egyelőre homályosak az információk.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s