Google Adwords újdonság: keresési remarketing

Nemrég bevezetett és egyelőre elég kevés hirdető által használt újdonság a Google Adwords rendszerében, hogy a keresési hálózaton megjelenő hirdetések esetében is használhatóak a korábban létrehozott remarketing listáink. Ezt kihasználva pontosíthatjuk a kampányunk célközönségét és javíthatunk az olyan kulcsfontosságú statisztikai mutatókon, mint egy kattintás vagy éppen konverzió költsége. Alább minden, amit tudni érdemes az új eszközről.

Mi az a remarketing?

Az oldalunkba egy mérőkódot elhelyezve, különböző szabályok szerint listába rendezhetjük a látogatókat. Néhány potenciális példa:

  • Egy adott termékcsalád oldalán járó felhasználók
  • Egy adott termék adatlapot megtekintő felhasználók
  • Az oldalt felkereső, de konverziót nem végző felhasználók
  • Korábban már vásárló felhasználók
  • Egy adott terméket megvásároló felhasználók
  • Vásárlási folyamatot megkezdő, de be nem fejező felhasználók

A remarketing listák alapján képes, szöveges, vagy videó display hirdetéseket jeleníthetünk meg a felhasználók számára, így egyedi ajánlattal érhetőek el a lista tagjai. Ismét néhány minta:

  • Fejezd be a vásárlást, most 500 Ft bónuszt adunk!
  • Gratulálunk X termék vásárlásához, Y kiegészítő terméket is ajánljuk

Mi az a keresési remarketing?

A tárolt listáink számára korábban kizárólag display típusú hirdetéseket jeleníthettünk meg, azonban az új szolgáltatás bevezetésével már a keresési kampányainkhoz is hozzáadhatjuk őket.

Mire jó?

Alapvetően két különböző stratégia képzelhető el:

1. Ajánlatot adhatunk meg listáinkban szereplő felhasználók számára az olyan kulcsszavakra, amelyekre egyébként nem adnánk meg ajánlatot. Másképpen megfogalmazva felvehetőek általánosabb, a termékünkhöz/szolgáltatásunkhoz csak lazábban kapcsolódó kulcsszavak is, hiszen a hirdetés kizárólag olyan felhasználók számára jelenik meg, akik már korábban jártak a webhelyünkön.

2. Optimalizálhatjuk a meglévő kulcsszavakra vonatkozó ajánlatokat a remarketinglistákon szereplő látogatókhoz. Mivel nagyobb valószínűséggel fog konvertálni például egy olyan felhasználó, aki már korábban vásárolt a webhelyünkön, ugyanarra a kulcsszóra akár 20-30%-al nagyobb ajánlatkorrekciót állíthatunk be számukra. Így ugyan egy drágább kattintást kapunk, ugyanakkor a konverziós költség várhatóan csökkenni fog, valamint többször jelenik meg a hirdetésünk.

Tipp! A saját remarketing listánkra való ajánlatkorrekció beállítása növeli a minőségi mutatót, ezáltal pedig a rangsort. Minél előrébb helyezkedik el kampányunk a rangsorban, annál jobb pozícióban jelennek meg a hirdetéseink, illetve annál alacsonyabb költségeket realizálhatunk.

Hogyan állítsuk be?

A Google Adwords adminisztrációs felületén tetszőleges kampányon, vagy hirdetéscsoporton belül állva, a “Közönségek” fül alatt állíthatjuk be a “+Remarketing” gombra kattintva. Itt leszűkíthetjük akár az egész kampányt a saját célközönségükre, vagy hozzáadhatunk ajánlatkorrekciót a saját felhasználóinkra. Saját tapasztalataink alapján az utóbbit javasoljuk. Egy próbát megér, előnye egyértelmű, különösebb hátrányát eddig nem tapasztaltuk.

remarketing

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s