5 bevált ötlet, hogyan dobjuk fel a Facebook kommunikációnkat!

Ha Facebook üzleti oldalad van, bizonyára tudod, hogy a rajongókért keményen meg kell dolgozni. Sőt, nem elég megszerezni őket, fenn kell tartani a figyelmüket úgy, hogy mégis releváns kontentet hozunk létre.

Mivel minden egyes posztunkat nem hirdethetjük meg, így törekedni kell arra, hogy értékes és egyedi tartalmat generáljunk, ami hatást vált ki az emberekből, hogy legyen kedvük hozzászólni, megosztani, likeolni, azaz „elköteleződni”.

buy-facebook-likes
Számos módja van annak, hogy elköteleződésre sarkalljuk a rajongóinkat, de van egy különösen egyszerű megoldás. A kérdezés. Viszont amit kérdezünk, az számít igazán, mert annak típusa határozza meg, hogy milyen tevékenységre (komment, like, megosztás) számíthatunk.

1. Kérdezzük meg, hogyan használják a termékünket!
Figyeljünk arra, hogy a kérdésünk ne legyen túl direkt, hanem lehetőleg kössük össze valamivel. Például: Neked mi a kedvenc koktélod, amihez Lavender Syrupot használsz? Így nem túl tolakodó a márka említése és meglepő, de minél kevésbé tolakodó egy reklám, annál sikeresebb lehet.

blog1

2. Kérdezzünk valami megosztót!
Biztosan mindenki látott már olyan posztot, mely annyira feltűnő volt, hogy muszáj volt elolvasnia. Egyszerűen ellenállhatatlanul vonzott minket, hogy mi is megosszuk a poszt alatt a véleményünket egy komment formájában.
Ez egy nagyon jól bevált módszer arra, hogyan vegyük rá rajongóinkat az elköteleződésre, ám óvatosnak is kell lenni használatánál. Fontos, hogy olyan kérdést tegyünk fel, mellyel nem sértünk meg senkit és valamiféleképpen kötődik a termékünkhöz, cégünkhöz.

A téma maga lehet sokkoló, de soha ne keltsen undort vagy utálatot, a negatív érzelmeket lehetőleg kerüljük.
Példa a BBC News oldaláról: Te kint hagynád a csecsemődet a hidegben? A téma megosztó, de a BBC ügyesen nem tesz említést sérülés veszélyről vagy elhanyagolásról, ám mégis sokan ráharapnak a témára, amely érzelmileg töltött, hisz egy bébiről van szó benne.

blog2
3. Idézzünk egy híres mondást!
Ha a top márkák oldalain lescrollozunk, szinte biztos, hogy találunk valamilyen idézetet ott. Sőt, azok az idézetek még kapcsolódnak is a márkához, céghez.
Az idézeteket szeretik az emberek, könnyen magukévá tudják tenni a frappánsan megfogalmazott életigazságokat, melyeket szívesen megosztanak a saját falukon is.

blog3
4. Reflektáljunk az aktuális eseményekre!
Azok a posztok, amelyek egy aktuális eseményhez kötődnek, általában nézettebbek és több komment is érkezik rájuk. Az eseményt szabjuk a cégünkre, illetve igazítsuk a márkánkhoz, hogy releváns legyen. Pl egy írószer márka mi mással tudná ünnepelni a gyereknapot, mint egy szép gyermekrajzzal?

blog4
5. Csináljunk felméréseket!
Igaz, hogy nem ez a legmenőbb módja az elköteleződés emelésének, de működik. Gyakorlatilag piackutatás, de játékos, lazább formában. Minél rövidebb a felmérés, annál többen fognak rá válaszolni, tehát ne kövessük el azt a hibát, hogy az összes termékünkről feltesszük az összes eszünkbe jutó kérdést, hanem szorítkozzunk a legérdekesebb és általunk leginkább tudni akart kérdésekre.

Kérdőívünk legyen hívogató, elgondolkodtató, provokáljuk ki a válaszokat. Használjuk ki az emberek kíváncsiságát, versenyszellemét, hogy legyen kedvük kitölteni a felmérésünket.

Természetesen a Facebookon elköteleződést szerezni ennél sokkal összetettebb és többdimenziósabb dolog, melynek rengeteg módja van. De kérdezni – jól kérdezni- az egyik ezek közül.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s