Androis vs iOS – ez alkalommal a mobilhirdetésben

Az idei első negyedévre vonatkozó mobilhirdetési trendek szerint az Android beelőzte legközelebbi riválisát, az iOS-t hirdetési bevételek tekintetében. Bár ez lehet, hogy csak ideiglenes győzelem, mindenképp pozitív elmozdulásnak tekinthető a Google operációs rendszere számára.

vs

Az Opera Mediaworks statisztikái szerint a mobil eszközökön futó reklámok összbevételéből mintegy 45,77%-kal részesedett az Android, amely csekély mértékben ugyan, de magasabb az iOS 45,44%-os részesedésénél.

Készülékek szerinti bontásban az Android telefonokon keletkezett a mobilhirdetési bevételek 42,46%-a, Android tableten 3,31%-a. Az iPhone 27,29%-kal részesedett, az iPad 17,45%-kal, az iPod-ok kevesebb, mint 1%-ot hoztak a konyhára.

A puszta bevételi számok tekintetében tehát az Android a nyerő, ami elsősorban azzal magyarázható, hogy sokkal több Android készülék van forgalomban. Az Apple azonban mindig is más célokat tűzött ki maga elé: azokat a felhasználókat kívánja megcélozni, akik hajlandóak többet költeni alkalmazásokra, így teremtve biztos bevételi forrást saját maga és app fejlesztői számára.

Tekintettel az új trendre, az app fejlesztőknek is érdemes lehet elgondolkodniuk, hogy nagyobb hangsúlyt fektessenek az Androidra.

Hogyan gyűrné le a Google az iOS-t?

A Google nyilvánvalóan arra törekszik, hogy fenntartsa előnyét legfőbb riválisával szemben. A cég várhatóan a május 28. és 29. között megrendezésre kerülő Google I/O 2015 konferenciáján mutatja be az Andorid fejlesztőknek szánt A/B tesztjét. Az új funkció lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy a Google Play áruházban egy adott app több változatát is futtassák (különféle leírásokat, ikonokat, sőt akár árakat alkalmazva az egyes felhasználók számára), hogy később a jobb eredményeket produkáló verziót tudják megtartani.

Az új funkcióval ellenőrizhetővé válik például, hogy mennyivel többen töltenek le egy alkalmazást, ha az mondjuk 2,99 dollár helyett 1,99 dollárba kerül, vagy ha az alkalmazás ikonja piros helyett kék színű, vagy ha az alkalmazást bemutató videó animált vagy élőszereplős.

A szolgáltatással a fejlesztők elemezhetik a felhasználói viselkedést, kiértékelhetik a letöltéseket, in-app vásárlásokat befolyásoló különféle tényezőket, stb. Eközben a végfelhasználók mindössze egy bizonyos verziót látnak, vagyis nem tudnak majd róla, hogy elemzés folyik a háttérben.

Az A/B tesztelés bevezetése nem csak a fejlesztőknek, de a Google számára is előnyös. A nagyobb letöltésszám miatt a fejlesztők több bevételhez juthatnak az applikációjukon keresztül, valamint a fizetett letöltések, mobilhirdetések, illetve in-app hirdetések is extra pénzt hozhatnak a konyhájukra, ami automatikusan azt is jelenti, hogy a Google is növelheti nyereségét hosszú távon.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s