Új hirdetési forma Facebook-on

A Facebook hirdetési rendszerét gyakran használók számára kellemes újdonság lehet az ún. “carousel”, azaz körhinta hirdetés típus megjelenése. Használata lehetővé teszi, hogy egy hirdetésen belül több képet és információt helyezzünk el, ezáltal hatékonyabbá válhat hirdetési kampányunk.

Mi ez?

A körhinta hirdetések (Mad Men – The Carousel, valaki?) tartalmaznak egyszer egy szokásos szöveges leírást, azonban több képet is hozzárendelhetünk ugyanahhoz a hirdetéshez. Minden kép alá elhelyezhetünk egy egyedi, rövid szöveges leírást, valamint egy saját hivatkozást. Asztali számítógépen a felhasználó nyilakkal, mobilplatformon pedig az ujjával lapozhat a különböző képek között.

Mire jó?

Egy hirdetésben így több termék/szolgáltatás helyezhető el, vagy akár több információt jeleníthetünk meg az adott kampánnyal/promócióval/nyereményjátékkal kapcsolatosan. A megoldás kissé hasonlít a Google Adwords kampányok belső link hirdetésbővítményeire. Szintén a konkurenciától átvett megoldás, hogy a képek sorrendje a teljesítmény függvényében dinamikusan változik, azaz a felhasználók számára leginkább vonzó tartalmak kerülnek előre.

Hogyan működik?

Új, weboldalra mutató – akár kattintásra optimalizált, akár konverzió követő – hirdetési kampány létrehozásánál választható ki az új hirdetési forma. Beállítása hasonló a hagyományos hirdetésekéhez, azonban minden képhez egyedi szöveget és linket kell megadni. Arra érdemes a feltöltésnél figyelni, hogy a Facebook a teljesítmény függvényében felcserélheti a sorrendet, ezért úgy érdemes feltölteni, hogy az üzenet a megjelenítési sorrendtől függetlenül értelmes maradjon. Az utolsó kép minden esetben egy “további információk itt…” slide.

Mit mondanak a számok?

A nemzetközi mérések alapján a kattintási arányban és a konverziós költségekben egyaránt egy nagyjából 45%-os javulást hozhat az új hirdetési forma implementálásába. Saját, több hetes tesztünk alapján a kattintási a duplájára növekedett, ezáltal pedig a kattintási költségek is jelentősen csökkentek. Kevésbé jó hír azonban, hogy a konverziós költségben ez egyelőre nem jelentett látványos visszaesést. Kipróbálni természetesen mindenképpen érdemes.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s