5 tipp, hogy mikor NE csináljunk cégünknek Facebook oldalt

Manapság már alapvető elvárás, hogy minden márka, vállalat, vendéglátó egység képviseltesse magát a Facebookon egy üzleti oldal formájában, ám ez nem minden esetben szerencsés.

facebook_logo

Alaposan meg kell fontolni, hogy vajon illik-e cégünk a Facebookra, Twitterre, esetleg az Instagramra, vagy egyéb közösségi platformokra.

  1. Ha semmi más tervünk nincs, csak az eladás.

A Facebook elsősorban egy közösségi oldal, nem pedig hirdetési platform, ahol közvetlenül tudunk értékesíteni.

A Facebook tökéletes a márka népszerűsítésére, közösségépítésre, fogyasztói elköteleződés generálására, melyek hosszútávon természetesen értékesítéshez vezetnek majd, de ez hosszabb idő múltával fogja csak beváltani az elképzeléseinket az eladás növekedését illetően.

Ha gyors, erőteljes, értékesítést előtérbe helyező marketinget kommunikáló cégről van szó, akkor a Facebook valószínűleg nem az a platform, ahol ezt érvényesíteni tudjuk majd, sőt, bizonyos helyzetekben még ronthat is a dolgon.

A rajongók nagyon hamar észreveszik, ha egy oldal csakis az értékesítésre koncentrál, és az oldalát konkrét reklámfelületté alakítja. Ha csakis termékeket, akciókat posztolunk az oldalunkra és semmi mást, akkor nagyon hamar el fognak pártolni tőlünk, méghozzá igencsak rossz szájízzel.

  1. Ha a célcsoportunk nincs fent a Facebookon.

Ahogy a televíziós reklámokat is targetálják adásidő szerinti célcsoportokra, gondoljunk itt arra, hogy valószínűleg nem fogunk látni az esti film közben gyermekeknek való játék reklámokat, ugyanúgy számításba kell venni, hogy vajon a Facebook oldalunkkal elérjük-e a kívánt vásárlói csoportunkat?

Általános igazság, hogy ott kell értékesíteni termékeinket, ahol az ügyfeleink vannak.

Például ha kifejezetten lokális vállalkozásról van szó, illetve egy B2B cégről, akkor nem feltétlenül szükséges üzleti oldalt létrehozni.

55-nicaragua-2-managua-masaya

  1. Nincsenek meg hozzá a kellő forrásaink

Lehet, hogy a cégünk megfelel a kritériumoknak és illene a Facebookra, de ha nem tudunk rá a költségvetésünkből áldozni, esetleg munkaerőt alkalmazni, aki ért hozzá, akkor szintén nem túl szerencsés üzleti oldalt készíteni.

Ha szeretnénk létrehozni egy oldalt, gondoljuk át, hogy rendszeresen frissíteni kell, különböző érdekes és releváns információkat megosztani, a beérkező üzenetekre mihamarabb válaszolni, stb., ugyanis nincs rosszabb annál, mint egy olyan üzleti oldal, ahová félévente kerül fel egy-egy fotó vagy bejegyzés. Ha a rajongók vagy a leendő ügyfelek azt látják, hogy üres az oldal és a legutolsó bejegyzés 2013-ban volt, feltételezhetik, hogy a cég megszűnt vagy nem fordítanak figyelmet az ügyfeleikre, ergo nem sikeres a vállalkozás és még akár gyanússá is válhatunk.

Ezután már csak egy lépés egy teljes PR válság kirobbanása. Tehát, ha nem tudunk foglalkoztani egy ehhez értő alkalmazottat és eszközöket biztosítani hozzá, akkor inkább várjunk még az üzleti oldalunk beindításával, mielőtt óriási katasztrófát idézünk elő felkészületlenségünkkel.

  1. Ha nem a megfelelő iparágban tevékenykedünk

Bizonyos iparágak népszerűek, szimpatikusak, kedveltek, ám van néhány olyan, mely csak ellenérzéseket képes kiváltani.

Nem fogunk túl sok rajongót szerezni egy állatkísérletekkel, génmódosítással vagy behajtással foglalkozó vállalatnak, tehát mindig érdemes átgondolni, valóban szükségünk van üzleti Facebook oldalra?

Ha a kevésbé népszerű iparágak egyikében foglalatoskodunk komolyan gondoljuk végig, hogy készen állunk-e arra, hogy egy nyitott közösségi oldalon tudjuk-e majd helyesen kezelni a minket ért támadásokat.

Ha mindenki utálja a vállalatunkat az életben, a Facebookon se fogják többen szeretni, inkább maradjunk távol tőle.

  1. Ha vannak fontosabb dolgaink

Tény, hogy van valami rendkívül izgalmas a közösségi médiában – a marketing részében különösen, hisz azonnali visszaigazolásokat kapunk, ha valamit jól csinálunk.

Startup Stock Photos

Startup Stock Photos

Ez valószínűleg izgalmasabb, de ha nem ez a legfontosabb, amit a cégünk vagy vállalkozásunk céljainak eléréséhez tenni kell, akkor inkább fókuszáljunk azokra. Tehát előbb szereljük fel az üzletünket, fejlesszük le a mobil applikációnkat és indítsuk el az üzleti folyamatokat, mielőtt a Facebook színpadára lépünk. Lehet, hogy ezek a dolgok unalmasabbak, de fontosabbak. Egyszerre csak egyet lépjünk, ne erőltessük a Facebookot idő előtt.

Természetesen egy Facebook oldal általában jó ötlet, de felelőtlenség lenne azt állítani, hogy nincsenek kivételek.

Ha az 5 pont közül bármelyik is illik ránk – különösen, ha több, mint egy – ejtsük a Facebook marketinget, jobban járunk.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s