Mobilmarketing: mikor éri meg leginkább appokat reklámozni?

Egy egészen friss felmérés szerint a hétvége a legjobb alkalom a mobilalkalmazások reklámozására, illetve piacra dobására. A hétköznap kiadott applikációkkal is lehet magas letöltés számokat elérni, azonban a hétvégék számítanak a legjobb időzítésnek a vásárlást promotáló reklámkampányok lefolytatásához.

promo

A fenti megállapításra egy három hónapos vizsgálatot követően jutott a san franciscoi mobil analitikai szolgáltatással foglalkozó startup, amely január és március között vizsgálta az iOS alkalmazások bevételeit. A Sensor Tower többek között abban segíti a mobilfejlesztőket, hogy milyen kulcsszavakkal tudják alkalmazásaik app storebeli láthatóságát növelni.

A cég azt mondta, hogy ügyfelei rendszeresen tesznek fel kérdéseket az új alkalmazások megjelenésének megfelelő időzítésével kapcsolatban, amelyre kategóriánként némiképp eltérő választ lehet adni. Átfogóbb válasz érdekében ezért a cég az USA valamennyi iOS letöltésével kapcsolatban napi bontásban megvizsgálta a letöltések és bevételek alakulását, amely alapján meghatározta, hogy mikor éri meg leginkább új alkalmazást piacra dobni, vagy reklámozni.

A vizsgálatból kiderült, hogy az App Store különböző kategóriáiban más-más napokon éri meg leginkább promóciókat futtatni. Hüvelykujj-szabályként a hétvégék általában jó választásnak tekinthetők, azonban van némi eltérés abban az esetben, ha letöltést, illetve ha vásárlást szeretnénk elősegíteni a hirdetéssel.

Az alábbi lista tartalmazza az egyes App Store kategóriák esetén a legjobb hirdetési napokat bevételek, illetve letöltések szempontjából.

  • iOS Könyvek: vasárnap (bevétel); hétvégén (letöltés)
  • Business: hét közepén, szerda vagy csütörtök (bevétel); kedd vagy csütörtök (letöltés)
  • Katalógusok: hétvégén (bevétel); hétvégén és hétfő (letöltés)
  • Oktatás: hétvégén (bevételek és letöltések)
  • Szórakozás: szombat (bevétel); szombat vagy vasárnap (letöltés)
  • Pénzügy: vasárnap (bevétel); hétköznap (letöltések – a felhasználók hétköznap töltik le, de játszani és vásárolni inkább hétvégén szoktak)
  • Étel, ital: vasárnap (bevétel); szombat vagy vasárnap(letöltés)
  • Játékok: hétvégén(bevételek és letöltések, szombaton valamivel magasabb)
  • Egészség és Fitness: hétvégén és hét elején(bevételek és letöltések)
  • Életmód: hétvégén, valamelyest hétfőn és szerdán is(bevételek és letöltések)
  • Egészség: szerda, csütörtök, vagy vasárnap(bevétel); vasárnap (letöltés)
  • Zene: minden nap kivéve kedd; leginkább szombaton(bevétel); hétvégén(letöltés)
  • Navigáció: hétvégén, és pénteken (bevétel); csak hétvégén(letöltés)
  • Hírek: hétvégén(bevétel és letöltés)
  • Hírolvasó: szombat (bevétel); hétvégén(letöltés)
  • Fotó&Videó: hétvégén(bevételek és letöltések)
  • Termelékenység: mindennap (bevételek és letöltések)
  • Social Networking: hétvégén(bevételek és letöltések)
  • Sport: hétvégén(bevételek és letöltések)
  • Utazás: hétvégén(bevételek és letöltések)
  • Közművek: hétvégén(bevételek és letöltések)
  • Időjárás: vasárnap(bevételek és letöltések)

Amint a listából is kiderül, nem hibázunk nagyot, ha hétvégére időzítjük az applikációhoz kapcsolódó hirdetéseket, azonban egy-két kategóriánál, mint például az üzleti alkalmazások esetében hétköznap számíthatunk nagyobb aktivitásra, ami nem is annyira meglepő.

Az egészségügyi alkalmazások is kivételnek számítanak, melyek esetében szintén egy-egy hétköznap hozza a legnagyobb aktivitást. Számos applikáció ugyan szabadidős tevékenységhez kapcsolódik, azonban ezeknél is életszerű, hogy a felhasználók szabadidejükben, vagyis hétvégén fedezik fel, vásárolják meg ezeket az alkalmazásokat.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s