Honnan ismered meg a profi Facebook marketingest?

Mi különbözteti meg a profi Facebook oldalkezelőket a sima adminoktól? Nagyon sok minden, de elsősorban a komplex látásmódjuk és az éhségük az információkra. Íme pár példa, amiről fel lehet ismerni egy profit:

Social Media Concepts

A profik egyenesen a Facebookra töltik fel a videó tartalmakat

Amikor egy brandelt oldalon megjelenik egy natív videó, biztos lehetsz benne, hogy egy profi közösségi média menedzser kezeli az oldalt. Miért? Mert ők tudják, hogy a natív, egyből a Facebookra feltöltött videók nagyobb nézettséget kapnak, mint egy Youtuberól linkelt videó. Egyes kimutatások szerint 52x több (!) nézettséget generálhat egy natív videó, mint megosztott társai.
A videókhoz hozzá lehet adni egy úgynevezett Call-to-action gombot is, mely linkelve van az adott tartalomhoz, mely lehet a weboldalunk, termékünk, stb. A képen láthatóak a különféle verziói a gombnak:

digital

Fontos, hogy a Főcímet frappánsra és lényegre törően fogalmazzuk meg, akárcsak a leírást. A natívan feltöltött tartalom jobban teljesít Facebookon, így tovább tartózkodik majd videónk a Newsfeed tetején is.

A profik nem kergetik az organikus elérést

Természetesen ugyanolyan fontos nekik is, hogy minél magasabb legyen az organikus elérés a körülményekhez képest (a Facebook ezt 2%-ra csökkentette), de nem ugranak bele azonnal a legújabb praktikákba, melyekkel nézettséget és elérést lehet generálni. A profi Facebookosok következetesen építik a márkát, megmaradnak az adott oldal eredeti és jól bejáratott hangjánál és imázsánál, ha az jól működött eddig is. Például nem kezdenek egy biztosító cég oldalán mémeket megosztani, mert az az új trend és azt sokan fogják nézni, mert elsikkad az igazi mondanivaló, a márka elvész. Ez nem azt jelenti, hogy nem tesztelnek különféle új módszereket, de csak addig mennek el, amíg nem veszélyeztetik azzal a márka eredeti stratégiáját és arculatát.

A profi adminok mobilban is gondolkodnak

Folyamatosan emelkedik a Facebook mobilos felhasználóinak a száma, már több, mint 1,3 milliárdnyi felhasználó nézi a Facebookot mobilról, mely csaknem a 30%-a az összes felhasználónak. Ezért a profi marketingesek a mobilos felhasználók igényeit is figyelembe véve osztják meg a tartalmakat és a költségvetés egy részét is a mobilos hirdetésekre fordítják.

A profi marketingesek nem csak a Facebookra hagyatkoznak

Ez a legfontosabb ismérvük talán, hogy nem csak a Facebook helyes használatában kiemelkedőek, hanem valószínűleg a többi közösségi platformon is otthonosan mozognak. Ugyanúgy ismerik a Twitter, Instagram, Pinterest, stb. oldalakban rejlő lehetőségeket az üzleti célú felhasználásukat illetően. Ezért nem esnek pánikba, ha a Facebook hirdető rendszere drágul vagy az algoritmust megváltoztatják a fejlesztők, hisz már kész tervük van a továbblépésre.

socialplatforms

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s