Pénzeshármas

2015 jó eséllyel a mobilfizetés éve lesz, az Apple Pay megjelenése mellett a Google is ráerősít a Wallet átgyúrásával, reménybeli nevető harmadikként pedig a Samsung is beszáll. Korábbi posztunkban már körbejártuk a csatamezőt, most nézzük meg kicsit jobban a küzdő feleket, és következzen egy kis esélylatolgatás.

mobile-money1

mobile-payment-era-has-begunA témában jártasabbak félig-meddig jogosan húzhatják fel a szemöldöküket, hiszen a mobilfizetés nem új keletű dolog, hovatovább a Google Wallet is már 2011 óta elérhető. Azonban ahol az Apple megjelenik, ott rendszerint felkavarja az állóvizet, olyan addig kiváró partnereket tud bevonni a piacra, akik ténylegesen meg tudják hozni a várva-várt áttörést. A kulcs nyilvánvalóan a platform elképesztő népszerűsége, és roppant hűséges, már-már fanatikus felhasználói bázisa. Számos statisztika bizonyítja, hogy az iOS telefonok tulajdonosai jellemzően gyakrabban, többet és rendszeresebben hajlandóak költeni. Garantált, globális, fizetőképes kereslet? Erre nyilván nem sokan mondanak nemet, és hiába teljesít az Android piac többnyire szerényebben az ilyen összehasonlításokban, azért lássuk be a Google neve is komoly partnerbázist tud megmozgatni.

Vélhetően ez a szándék is komoly tényező volt a Google Softcard-dal kötött megállapodása. A fizetési platform olyan telekom szolgáltatók támogatását élvezi, mint a T-Mobile, az AT&T vagy épp a Verizon. Nem lennénk meglepve, ha hamarosan a szolgáltatók által értékesített Android készülékek eleve a Google Wallet alkalmazással kerülnének forgalomba. Az újabb generációs eszközökön ez gyakorlatilag már eleve eldöntött tény, a KitKat OS-t, illetve afeletti verziószámú Androidot futtató telefonok szerves részét képezi majd az applikáció, az idő előrehaladtával egyre gyorsuló tempóban növelve a potenciális felhasználói bázist.

Habár a legnagyobb egymásnak feszülést szinte bizonyosan a Google-Apple páros produkálja majd, előbbinek saját pályán kell megmérkőznie egy újabb kihívóval, a Samsung nemrégiben bejelentett Pay funkciójával. Ráadásul míg az Apple és a Google megoldásai között elég sok hasonlóság figyelhető meg, addig ez a Pay-ről már nem mondható el. A technológia lényegében a LoopPay egy hónapja történő akvizíciójával került a Samsunghoz. A hasonlóságok az NFC funkcionalitás kiaknázásánál véget is érnek, emellett ugyanis a Galaxy S6 és S6 Edge tulajdonosok számára a mágneskártyás termináloknál is lehetővé teszi a fizetést, vagyis elképesztően kibővül a potenciális elfogadóhelyek száma.

A zászló tehát jelenleg egyértelműen az Apple-nek áll, a korábban már említett előnyei mellett a Google a piac komoly hányadát lefedő Samsunggal való viaskodása csak tovább növeli ezt az előnyt. Dacára tehát a március eleji biztonsági fiaskónak, nehéz elképzelni mást az idei évre, mint az Apple Pay dominanciáját, ugyanakkor a jellemzően lagymatagabb Android piacnak akár még jót is tehet a két konkurens megoldás közti egészséges versengés.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s