10 dolog, amit tudni kell a mobilfizetésről

Mostanában egyre többet hallani a különböző mobilfizetési rendszerekről és alkalmazásokról, az okostelefonba integrált bankkártyákról, NFC chipekről és érintéses fizetési módszerekről. A mobil eszközök népszerűsége minden kétséget kizáróan rohamosan növekszik a lakosság körében. Egy átlagos webshop a mobil platformról érkező látogatások aránya alapján, gyakorlatilag heti 3 napra bezárja a boltot abban az esetben, ha nem megfelelő az online értékesítési felületének mobil megjelenése. Jelen blogposztban összeszedtünk minden olyan dolgot, amit tudni kell a mobilfizetésről, de eddig még nem merted megkérdezni.

1. A mobilfizetés már nem csak a “nyugati” országok sportja

Elsőre valószínűleg bárki azt hinné, hogy a mobilfizetés az Egyesült Államokban, valamint a nyugat-európai országokban a legelterjedtebb. Meglepő módon azonban ebből a szempontból a legfejlettebb régió maga Afrika. Miért? Azokban az országokban, ahol még a bankkártyás fizetés sem terjedt el igazán, a fogyasztók akár több szintet is átugranak és egyből a leginnovatívabb megoldásokat részesítik előnyben.

2. Régebb idő óta létezik, mint azt elsőre hinnéd

Általános tévhit, hogy a mobilfizetés egy új keletű történet, hiszen gyakran az “okos” eszközökön keresztül megvalósuló tranzakciókkal azonosítjuk. A valóságban azonban bármilyen mobil eszközzel megvalósuló fizetési formát mobilfizetésként definiálhatunk. SMS parkolás, valaki?

3. Levetkőzi a hagyományos fizikai kereteket

Nem csupán arról van szó, hogy fizikai valónkban nem kell megjelenni az adott áruházban, hanem többé nem vagyunk odakötve az asztali számítógépekhez. Talán elcsépeltnek hangzik a mobilfizetési szolgáltatók “bármikor, bárhol” üzenetre felhúzott kommunikációs stratégiája, de attól még kétségtelenül igaz.

4. Még az út elején jár

Rengeteg szolgáltató nyújt még több módszert a mobilfizetésre. Érintéses fizetés, elmentett bankkártya, QR kód beolvasás, és még ki tudja merre tart a világ. Egy biztos, számos cég dolgozik a folyamat megkönnyítésén.

5. Biztonságos

A mobilfizetési rendszerek esetében általában több szintű biztonsági réteget alkalmaznak a szolgáltatók, ezáltal a tranzakció biztonságosabb mind a kereskedők, mind a végfelhasználó számára. Egyre népszerűbbek például az ujjlenyomaton keresztüli megerősítési megoldások, amelyek egy pin kóddal és automatikus letiltással kombinálva gyakorlatilag 100%-os védelmet biztosítanak abban az esetben is, a ha a felhasználó elveszti a készülékét.

6. Olcsó

Hála a rendszer biztonságának a mobilfizetés az egyik legolcsóbb fizetési módszerré is válhat, amelyet kiaknázva jelentős versenyelőnyre lehet szert tenni kiskereskedői oldalon, hiszen a megtakarítás egy része kedvezmény formájában átengedhető a felhasználóknak.

7. Gyors

A szolgáltatók minden lehetséges helyen próbálnak lefaragni a tranzakciós időből (természetesen a biztonságos fizetés megtartása mellett),

8. Rugalmas

A felhasználók maguk dönthetik el, hogy melyik mobilfizetési rendszer használják, ezáltal rátalálhatnak a számukra leginkább kényelmes megoldásra. Közvetlenül bakkártyáról szeretnél fizetni? Esetleg előre szeretnél feltölteni egy egyenleget, majd abból finanszírozni a kiadásokat? A teljes pénztárcádat át akarod költöztetni mobilra? Vagy kizárólag fizetésre szeretnéd használni? Mindenre van megoldás.

9. Összeköthető a különböző hűségprogramokkal és kupon akciókkal

A digitális pénztárca nem rendelkezik hasonló méretbeli korlátokkal, mint offline megfelelője, gyakorlatilag korlátlan mennyiségű adat tárolható rajta. A törzsvásárlói kártyák online környezetbe történő átültetésével kihasználhatóak továbbá a lokáció alapú promóciók, valamint a korábbi aktivitás alapján akár személyre is szabhatóak a különböző kuponok.

10. Egyszerűen integrálható a marketing stratégiába

Amennyiben nem kizárólag egy újabb csatornát biztosítunk a felhasználók a fizetésre, hanem egy komplex, innovatív élményt, akkor kitűnő kommunikációs üzenet lehet a stratégiában, amivel látványos versenyelőnyre lehet szert tenni. Hogyan? Ehhez érdemes megnézni az alábbi két esettanulmány videót.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s