Közösségi média a munkahelyen

A címben szereplő szókapcsolathoz az esetek többségében pejoratív felhang társul, pedig a közösségi platformok munkában betöltött tényleges és potenciális szerepe messze túlmutat a feladataik helyett cicás videókat megosztó unatkozó irodistákon. Jens Koerner, az appstechnews.com szakírója összeszedett öt olyan területet, ahol a privát szórakozásból szerzett tapasztalatok és minták vezettek, illetve vezethetnek egy adott vállalat jobb működéséhez.

contens_social_workplace

  1. kihívás: Hatékonyabb kollaboráció, nagyobb produktivitás

A közeljövő üzleti mobilapplikációi előtt álló egyik legnagyobb kihívás, hogy valóban valósidejű kooperációt tegyenek lehetővé. Legyen egy alkalmazás bármilyen szofisztikált céleszköz, ha nem tartalmaz szociális interakciót, tartalommegosztást lehetővé tévő elemeket, akkor rövid úton halálra van ítélve. A Philips saját belső vállalati konferenciájára készített külön mobilalkalmazást, melybe az eseményinformációk mellett a meglévő Socialcast csoportok, felhasználói profilok és funkciók is befűzésre kerültek. Egyrészt a szervezőknek sem kellett újraírni az egyes előadók profilját, a rendelkezésre álló információt csak az aktuális esemény jellemzőinek megfelelően kellett rendezni, míg az alkalmazottak számára egy koherens, összeszedett információhalmaz állt rendelkezésre az eseményről, kiegészülve az azonnali visszajelzés és az egymás közti, akár a rendezvény ideje alatti kommunikáció lehetőségével. Maga a tény, hogy nem kell az alapokról építkezni, rengeteg pénzt és időt spórol meg egy vállalatnak.

  1. kihívás: A vállalati kultúra és közösség erősítése

Ahhoz, hogy egy munkavállaló a maximumot nyújtsa, elengedhetetlen hogy jól érezze magát a bőrében, ebben pedig meghatározó szerepe van annak, mennyire érzi magát a munkahelyi közösség megbecsült tagjának. Ezt nehezebb kivitelezni, mint gondolnánk, rengeteg munkavállaló keresi a helyét az adott vállalati struktúrában, nem érzi munkája értékét és jelentőségét, és képtelen azonosulni a vállalati célokkal. A munkahelyi közösségi platformok sikeresen bonthatják le a vezetők és alkalmazottaik közti korlátokat, elősegíthetik a szorosabb kooperációt és az ötletek szabadabb áramlását. Az eredmény: elkötelezettebb, a vállalathoz lojálisabb munkacsoportok és alkalmazottak

  1. kihívás: Multimédia fájlok biztonságos megosztása

Nagyméretű fájlokat vállalati környezetben átküldeni talán az egyik legfrusztrálóbb élmény, különösen ha azok bizalmas, extra védelmet megkövetelő tartalommal rendelkeznek. Jellemzően a legtöbbet használt platform továbbra is az email, ami folyamatos problémák elé állítja a vállalati rendszert. Egyre elterjedtebb azonban a nagy fájlküldő szolgáltatások igénybe vétele, azonban ez számos biztonsági kérdést felvet, ráadásul többnyire nincs egy sztenderd eszköz, párhuzamosan több van használatban egy időben. Itt rengeteget segíthetnek a közösségi médiában szerzett tapasztalatok. Képzeljünk csak el egy olyan vállalati rendszert, melybe mindenki egyszerűen töltheti fel a fájlokat, betagelheti az érintett kollégákat, csoportokat, és könnyen kereshet a mások által feltett tartalmak között. A vállalat szempontjából nézve pedig minden fontos adat egy helyen megtalálható, a jogosultsági szintek pedig egyszerűen menedzselhetők.

  1. kihívás: A kollektív tapasztalat és tudás kamatoztatása

A szervezet legalsóbb szintjeiről származó ötletek, információk hasznosítása nem új keletű kihívás, mégis a legtöbb vállalat számára a mai napig megoldatlan problémát jelent. Ezzel párhuzamos, és részben összefüggő jelenség az alkalmazottak információs túlterheltsége: rengeteg idő megy el az egyes vállalaton belüli, megbízható szakértők és információforrások felkutatására, illetve a beáramló információk szűrésére. A közösségi kollaborációs eszközök drasztikusan lecsökkenthetik az erre szánt időt és energiát, ahogy azt a 3M példája is megmutatta. A világszerte rengeteg kutatólaborral rendelkező vállalat lényegében egy közös, virtuális labort hozott létre, melyen keresztül az egyes probléma illetve tudásgazdák könnyedén elérhetik egymást, közvetlenül kommunikálhatnak.

  1. kihívás: A végfelhasználók szokásainak és szükségleteinek jobb megértése

A hatékony munkavégzés újabb sarokköve a rendelkezésre álló vállalati eszközökben és erőforrásokban rejlik. Minél távolabb van egy adott részlegtől egy vezetési szint, annál nehezebben érzi, érti, mire lenne szüksége az adott munkacsoportnak, ennélfogva gyakran a jobbító szándékú fejlesztések is felesleges pluszteherként csapódnak le azokon, akiken segíteni hivatottak. Egy közösségi háló által nyújtott analitikai eszköztár lényegesen jobb betekintést engedhet, sőt felszín alatt meghúzódó problémákat, megoldásokat tárhat fel. Segíthet megérteni a közösségi dinamikát, megmutatja a gyenge pontokat, hol szükséges további motiválás és milyen eszközökkel lenne célszerű azt kivitelezni.

Alapvetően egy jól működő munkahelyi közösségi hálózat vállalatmérettől függetlenül formálhatja át az adott céget egyszerű munkahelyből egy olyan közösséggé, ahol bármely munkavállaló számára adott a lehetőség a tapasztalatcserére, a tanulásra, önmaga és a vállalat hatékonyabbá tételére.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s