10 Google Adwords hiba, amit érdemes elkerülni – 2. rész

Ahogy az előző részben kifejtettük, ha nem csak az ablakon szeretnénk kilapátolni a nehezen megkeresett forintjainkat, nagyon fontos, hogy elkerüljük ezeket a hibákat, melyekbe nagyon könnyű belefutni.

google-adwords-redwhite-1920

6. Tesztelj tesztelj tesztelj!

Szerencsére a Google szinte valósidejű infót ad a kattintásokról, megjelenítésekről, így pontosan nyomon tudod követni a hirdetéseid fontos mérőszámait. Hozz létre több hirdetést is, ugyanazokkal a szavakkal, mondanivalóval, de más elrendezésben. Pár napig hagyd futni őket, majd a statisztikai adatok alapján el tudod dönteni, hogy melyik szövegbeli elrendezés a jobb és melyikre kattintanak többen, melyik hoz több konverziót, stb. Azon hirdetéseket, melyek nem hozzák a kívánt eredményeket, bármikor tudod szüneteltetni vagy akár törölni is.
A Google automatikusan is azt a hirdetést fogja futtatni egy adott hirdetéscsoporton belül, amely több kattintást és konverziót eredményez, de érdemes marketing szemmel is átnézni a statisztikai adatokat.

7. Félreérthető hirdetések

Talán az egyik legrosszabb dolog, amit tehetünk, az, hogy félreérthető, vagy ami még rosszabb, megtévesztő hirdetést hozunk létre.
Ha már áldozunk erre pénzt és időt, ne rontsuk ezt el azzal, hogy a hirdetésre kattintva a felhasználó nem a releváns oldalra érkezik. Nagyon fontos, hogy a hirdetés szövege összhangban legyen a weboldal tartalmával, mert ha a vásárló nem ezt látja, esetleg nem találja a hirdetésben kiírt ajánlatot vagy kedvezményt, csalódni fog és nem fog nálunk vásárolni semmit, tehát kidobtuk a hirdetésre költött összeget az ablakon.
Figyeljünk arra, hogy a hirdetésünkben szereplő termékek színe, ára, kedvezménye, stb egyezzen a weboldalunkon található adatokkal.

8. Túk sok kulcsszó meghatározása

Azt ugye tudjuk, hogy minél célzottabb egy kampány, annál több konverzióra számíthatunk. Ezt, Google Search kampány esetén többek között a kulcsszavak segítségével kell elérnünk. Az optimális kulcsszavak száma valahol 5 és 20 között van.
Ha több, mint 20 kulcsszavunk van, úgy a hirdetések drágák lesznek és nem túl célzottak. Tehát mielőtt nekiállunk Google kampányt tervezni, pontosan határozzuk meg a céljainkat: kinek szeretnénk hirdetni, kik tartoznak a célcsoportunkba és milyen egyedi ajánlattal tudjuk felhívni a figyelmüket.
Ha több, mint 20 alapvetően fontos kulcsszavunk van, inkább hozzunk létre a kampányon belül több hirdetéscsoportot, külön kulcsszavakkal.
Ha tanácstalanok vagyunk, használjuk az Adwors-ön belüli Kulcsszótervezőt, itt rengeteg ötletet és új irányt kaphatunk.

kulcsszotervezo

9. Nem egyértelmű a felhívásunk

A hirdetésekben szereplő felhívások (Call-to-Action) nagyon fontosak egy olyan kampányban, ahol a kattintások után fizetünk. Legyen világos a potenciális vásárlók számára, hogy mit kínálunk és mit kell nekik tenniük érte.
Tegyük egyértelművé, hogy mit szeretnénk, ha a célunk az eladás, akkor vásárlásra buzdítsunk, írjuk bele a hirdetésünkbe is a hívószavakat.

10. „Megy majd magától is” gondolkodásmód

A Google Adwordsszel hihetetlenül jól targetált hirdetéseket hozhatunk létre, a lényege nem abban rejlik, hogy összehozunk egy-két hirdetést egy tonnányi kulcsszóval, majd összekapcsoljuk a weboldalunkkal és hátradőlve várjuk a nagy bevételt.
Főleg akkor nem, ha limitált a költségkeretünk. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy a semmibe fussanak a hirdetéseink, olyan felhasználóknak, akik számára nem relevánsak azok.
Teszteljük folyamatosan, hogy melyik hirdetés fut jobban, melyik éri el a releváns leendő ügyfeleket.
A Google Adwords ijesztő lehet a kezdők számára, de ha ezeket az alapszabályokat betartjuk, akkor nem lesz mitől tartanunk.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s